آلبوم موسیقی «دیوار و چین»، جدیدترین اثر على قمصرى، پنجم اسفند در سراسر کشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ديوار و چين» آلبوم تازه‌اى از على قمصرى با سازبندی متنوع و با هم‌آوايى حسين پيرحياتى، مصطفى راغب ، هاله سيفى‌زاده و بهرخ شورورزى، با تمرکز بر اشعار نسل جدید شعرای ایران، همچون احسان افشارى، مژگان عباسلو و عليرضا كليايى، روز پنجم اسفند به طور رسمى منتشر خواهد شد.

«ديوار و چين»، «مترسك» و «پشت سيگارهاى پى‌درپى»، به هم‌آغوشى موسيقى سنتى و اشعار مدرن احسان افشارى مى‌پردازد كه فاصله به ظاهر زياد كلام و موسيقى، با نوع نگاه قمصرى به مقوله ريتم و بافت چندصدايى از بين رفته است. شايد اين قطعات بتوانند گواه كارآمد بودن موسيقى كلاسيك ايرانى در مواجهه با زندگى پيچيده و چندبعدى امروز با تمام دغدغه‌هاى متنوعش باشند.

همچنین این آلبوم دربردارنده تصنيف‌هاى «دل» با شعر مژگان عباسلو، «شهر و غريبى»، »مسلمانى و مستى» و «مرا ديوانه ميدانى» از سروده‌هاى عليرضا كليايى در دستگاه‌هاى همايون، نوا و چهارگاه، «دانه روح» با شعر کلیایی است. «افسانه خاموشى» و «چنان مست» نيز در اين آلبوم منتشر خواهند شد.

هنرمندانی که در آلبوم موسیقی «ديوار و چين» به هنرنمايى پرداخته‌اند، عبارتند از علی قمصری (نوازنده تار و سه‌تار)، مصباح قمصرى (نوازنده بم‌كمان و كلارينت)، زكريا يوسفى ( نوازنده پركاشن)، امين غفارى ( نوازنده ويلن و آلتو)، حسين كمانى (نوازنده گيتار)، آتنا اشتياقى ( نوازنده ويلنسل)، كامران منتظرى (نوازنده تمبك و سازهاى كوبه‌اى)، اميرفرهنگ اسكندرى (نوازنده عود) و ارسلان عليزاده (نوازنده ويلنسل).

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =