نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط برداشت از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(شنبه، 28 بهمن) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 97، بند (و) تبصره (4) این لایحه را تصویب کردند.

در متن بند (و) تبصره (4) لایحه بودجه 97 آمده است: به‌منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود معادل مبلغ یکصد و چهل و سه‌هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (143.750.000.000.000) ریال از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی، برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای این قانون به تقویت بنیه دفاعی، کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده، تولید واکسن پنوموکوک (سینه پهلو) و روتاویروس (عفونت کودکان)، برنامه اجرایی اصلاح برق خوزستان و مقابله با ریزگردها، طرح‌های آبرسانی روستایی- عشایری و توسعه شبکه‌های آن، طرح‌های آبیاری تحت فشار، کم‌فشار و سامانه‌های نوین آبیاری، طرح‌های آبخیزداری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

مبلغ ارزی مذکور برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. تبدیل دلار به ریال منابع موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه‌جایی اعتبارات این بند ممنوع است.

اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و عشایر و آبیاری تحت فشار در سه‌ ماهه اول سال 1397 و براساس شاخص بین استان‌های کشور توزیع و ابلاغ می‌گردد.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =