پاسخ صالحی به ۲ شایعه؛ حضور خواننده پاپ قبل از انقلاب در کشور و واگذاری موزه هنرهای معاصر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی، درباره لزوم ایجاد کاخی برای این جشنواره در سال‌های آینده و همچنین شایعه انتقال مدیریت موزه هنرهای معاصر به سازمان میراث فرهنگی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (شنبه 28 بهمن) با حضور در موسسه فرهنگی صبا از آثار به‌نمایش درآمده در دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر دیدن کرد.

صالحی پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ارزیابی‌اش از جشنواره هنرهای تجسمی فجر توضیح داد: «حس می‌‌کنم با این جشنواره، اتفاقات قابل توجهی در هنرهای تجسمی کشور در حال رخ دادن است. همان‌طور که دانش بینارشته‌ای لحظه‌به‌لحظه در حال رشد و تکامل است،‌ هنرهای بینارشته‌ای نيز مرحله به مرحله پیش می‌روند. این ترکیب‌سازی‌ها ما را با هنرهای جدید و خلاقانه‌ای روبه‌رو می‌کند.»

گسترش و رشد هنرهای تجسمی کشور

او با اشاره به آثار به نمایش درآمده، ادامه داد: «ایده‌‌های بکر و تازه، اتفاق دیگری است که در حوزه هنرهای تجسمی رخ داده است و هنرمندان از تکرار فاصله گرفته و به سمت ایده‌‌های جدید رفته‌اند. ویژگی دیگری که مشهود است، گسترش متریال و ماده هنر است و مانند خود ایده و محتوا، متنوع و نامحدود شده است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «نکته دیگر هم اینکه دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است و هنرمندان استانی در کنار هنرمندان تهرانی رقابت می‌کنند و دیده می‌شوند.»

صالحی همچنین گفت: «هنرهای تجسمی می‌‌توانند فضای نشاط و امید کنند،؛ چه در خالق آن و چه در فضاهایی که عرضه می‌شوند. چون مکان دیدن آثار هنرهای تجسمی به یک سالن مشخص محدود نمی‌شود و می‌تواند به پهنه محیط اجتماعی ما دیده شود. برای همین گروه هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود که این‌طور هم نیست.»

نیاز به کاخ جشنواره‌ها

وزیر فرهنگ درباره نیاز جشنواره تجسمی به کاخ جشنواره (گالری ملی) جهت برگزاری مناسب این رویداد هنری گفت: «مدت‌‌هاست که برای داشتن کاخ جشنواره تلاش می‌کنیم اما در حوزه‌‌های مختلف هم کاخ جشنواره نداریم و اين تنها مربوط به جشنواره تجسمی نیست.»

صالحی اضافه کرد: «حتماً تهران به عنوان پایتخت جشنواره‌های منطقه‌ای و بعضاً فرامنطقه‌ای نیاز دارد که زیرساخت‌های خود را در حوزه جشنواره‌های بزرگ گسترش دهد و این زیرساخت برای تهران حتماً مورد نیاز است. در این مدت با دوستان دولت و آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های مختلفی داشته‌ایم تا برای زیرساخت‌های جدی‌تر در پایتخت کارهایی انجام داد، از جمله مکانی برای جشنواره‌ها فراهم کرد.»

تکذیب واگذاری موزه هنرهای معاصر

او ضمن تکذیب خبر جداسازی موزه هنرهای معاصر تهران از وزارت ارشاد و سپردن مدیریت آن به سازمان میراث فرهنگی، تاکید کرد: «چنین بحثی در دوره مدیریت من در مورد موزه هنرهای معاصر تهران به میان نیامده است و در هر صورت من با چنین امری مخالف هستم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «البته من از هنرمندانی که نسبت به هنر معاصر توجه و حساسیت دارند تشکر می کنم. هنر معاصر به عنوان بخش قابل توجهی از هنر ایرانی اهمیت قابل توجهی دارد و از این نظر موزه هنرهای معاصر تهران نیز جایگاه بالایی دارد و با توجه به حساسیت های هنرمندان به شکل درستی مدیریت می‌شود.»

صالحی همچنین درپاسخ به پرسشی درباره حضور یکی از خواننده‌های مشهور سبک پاپ پیش از انقلاب در فضای هنری کشور، توضیح داد: «هنوز در این خصوص چیزی نشنیده و مطلبی به دستم نرسیده است، لذا اجازه دهید بیشتر بشنوم تا بتوانم اعلام نظر کنم.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =