وزیر کشور از پیشنهاد خود به فعالان فضای مجازی برای ثبت تشکل و NGO (سازمان های مردم نهاد) خبر داد و گفت: ایجاد تشکل باعث می‌شود آنها سازماندهی بشوند و از این طریق حمایت های دقیق تری صورت بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز- شنبه- در حاشیه نشست با فعالان فضای مجازی افزود: جلسه ای با حضور بیش از ٧٠ نفر از فعالان فضای مجازی که در این حوزه فعالیت مناسب و مخاطبین زیادی دارند، داشتیم.

اهم اظهارات رحمانی فضلی به شرح زیر است:

* فعالان فضای مجازی در این جلسه در سخنانی گلایه ها و نقاط ضعف و قوت خود را بیان کردند و استماع کردیم. همچنین وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان اجتماعی نیز نظرات خود را بیان کردند.قرار شد با همکاری متقابلی که داریم انشالله بتوانیم در زمینه فعالیت فضای مجازی لایحه و قانون متناسب با فعالیت آنها تهیه کنیم اما با توجه به اینکه تصویب قانون زمانبر است، پیشنهاد شد که فعالان این حوزه با کمک وزارت ارشاد و کشور مصوبه ای در جهت تسهیل فعالیت های خود تهیه کنند تا به دولت یا شورایعالی فضای مجازی ارائه کنیم.

*  به فعالان فضای مجازی برای ثبت تشکل و NGO پیشنهاد دادم. ایجاد تشکل باعث می شود آنها سازماندهی بشوند تا از این طریق بتوان حمایت های دقیقتری صورت بگیرد. در این جلسه بر وجود اصل تغییرات تاکید شد،  مدیریت تغییرات، ضرورت استفاده از تکنولوژی موجود، وجود آسیب‌ها و قوت‌ها، ساماندهی وضع موجود از مواردی بود که دو طرف بر آن تاکید داشتند.

* سازمان امور اجتماعی کشور به عنوان متولی مکلف شد جلسات مستمری با فعالان فضای مجازی داشته باشد تا بتوان از آن ها حمایت جدی تری داشته و از این جریان و ظرفیت و پتانسیل و تکنولوژی در جهت مناسب و موثر استفاده بیشتری شود.

*{در پاسخ به این سوال که لایحه جامع انتخابات چه زمانی به دولت ارائه می شود}: برای تهیه لایحه جامع انتخابات کارهای زیادی انجام شده همچنین با مرکز پژوهش های مجلس رایزنی های لازم صورت گرفت.

* از سوی دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی نظرات خود را پیرامون آن بیان کردند با این حال این لایحه اکنون در کمیسیون دولت در حال بررسی است و یک جلسه دیگر بررسی مواد این لایحه به اتمام می‌رسد و پس از آن نیز به دولت برای بررسی در صحن دولت ارسال خواهد شد. انشاالله با توجه به نوبت هایی که برای بررسی لوایح مختلف وجود دارد و اهمیتی که این موضوع دارد این لایحه در دولت مطرح شود تا بتوانیم هر چه زودتر به مجلس ارائه کنیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 0
    قبول کنند که نمیتونند همه چیز رو تحت کنترل دربیارن. مردم هم حداقل به اندازۀ خود اونها هوش دارند. پس بهتره توانشون رو برای کارهایی بگذارند که وظیفه شون هست و برای مردم منفعت داره