نامه‌نیوز نوشت: رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید دارد: عملکرد فراکسیون امید و حتی دولت روحانی می‌تواند باعث ریزش آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شود.

حسین کمالی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نگاه اصلاح طلبان به انتخابات مجلس آینده، گفت: قطعا اصلاح طلبان به سمت افراد ضعیف و ناتوان که مفید واقع نشوند نخواهند رفت، اگر افرادی به اسم اصلاح طلبی انتخاب شوند و بدون توانایی کافی به مجلس راه پیدا کنند نتیجه اش مانند مجلس امروز خواهد شد که مجلسی ضعیف است یا مانند فراکسیون امید چندان کارایی نخواهند داشت و منشا تغییر و اثر نخواهند بود. مجلسی که اکثریت یا نیمی از افراد آن منتسب به یک جناح سیاسی باشند و هیچگونه اثرگذاری نداشته و منشا تغییر و تحول نباشد، باعث بدبینی و دلسردی مردم نسبت به آن جناح یا گروه می شود.

اهم اظهارات کمالی به شرح زیر است:

*اگر به سمت چهره های سفید برویم که این شخصیت ها خشونت گرا نبوده و وارد مجادلات تند و سخت نشده باشند و در عین حال توانا و عالم باشند، رویکرد مناسبی اتخاذ کرده ایم اما «چهره سفید» به معنای محافظه کار بودن و کم خطر بودن اصولا نمی تواند امر مثبتی باشد و عملکرد اصلاح طلبی را زیر سوال خواهد برد.

* ممکن است افراد زیادی برای ورود به مجلس خیز برداشته باشند اما هنوز از سوی احزاب احزاب و گروهها هیچ ارزیابی مشخصی بر روی افراد بر اساس تفکر واندیشه و توانایی ها صورت نگرفته است و یا حداقل من بی اطلاعم.

* مردم با امیدواری و با انتظاراتی که از اصلاح طلبان داشتند به ما روی آورده و به کسانی که از سوی آنان معرفی شده بودند رای دادند. مردم امروز می خواهند اثرات مثبت آن را بر زندگی خود ببینند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است و قطعا این موضوع می تواند باعث ریزش رای اصلاح طلبان در انتخابات آتی باشد.

* همچنین عملکرد دولت بر آرای اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس اثر خواهد گذاشت چرا که دولت با رای اصلاح طلبان روی کار آمده است. از سوی دیگر عملکرد فراکسیون امید هم بر آرای اصلاح طلبان موثر خواهد بود. نباید فرض کنیم مردم به اصلاح طلبان چک سفید امضا داده اند، مردم به ما ماموریت دادند تا در خدمتشان باشیم و وظایف خود را عمل کرده در جهت عمران و آبادانی کشور خدمت کنیم و اگر ماموریت خود را به خوبی به انجام نرسانیم بدیهی است که از ما رویگران خواهد شد.

* راهکار جلوگیری از ریزش رای اصلاح طلبان رفتار درست و مردمی از سوی فراکسیون امید و ارتباط وسیع و گسترده آنها با مردم و حضور در همه صحنه ها است . نمایندگان باید از گرفتار شدن در بازی های شخصی پرهیز کنند. همچنین در رابطه با ریاست جمهوری، دولتمردان باید از موضع بالا خارج شده و با مردم وارد گفت و گو در زمینه های مختلف شوند و سعی کنند خود را برگزیدگان مردم و در خدمت مردم بدانند نه قیم و آقا بالاسر و به منافع مردم توجه کنند.

*در موضوع پارلمان اصلاحات تنها بر کلیات آن تفاهم شده و جزئیات آن بعدها مذاکره خواهد شد. برای ائتلاف با اعتدالیون نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده و بستگی به راهبرد و سیاست های آینده رئیس جمهور دارد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا خرمی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    سلام و دورود بر جناب اقای دکتر کمالی انصافا حرف دل مردم را با زبانی ارام و فکری صالح وصادق بیان کردند. خداوند بزرگ حافظ این چنین افراد راست قامت و صادق باشد .