شرق نوشت: اجرای نمایش بنگاه تئاترال، نوشته علی نصیریان و به کارگردانی هادی مرزبان، پس از سه شب اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد به دلایل نامعلومی متوقف شد.

شنيده‌ها و گمانه‌ها دلالت بر ايجاد يك سوءتفاهم مي‌كند؛ گويا اداره نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي مجوز دوباره اين اجرا را براي ششم اسفند صادر كرده و البته در گفت‌وگوي شفاهي‌اي كه منجر به اين سوءتفاهم هم شده است، بنگاه تئاترال چند روز زودتر اجرا شده و پس از سه شب جلوي آن را گرفته‌اند كه نبايد زودتر از موعد اجرا شود. نمایش بنگاه تئاترال، از نوشته‌های علی نصیریان که با کارگردانی هادی مرزبان تابستان امسال در تالار سنگلج با حدود ٦٠ اجرا میزبان بیش از ١٤ هزار مخاطب تئاتر بود، برای بار دوم در بهمن‌ماه ۹۶ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت که پس از چند شب اجرا به دلایل نامعلومی متوقف شد. چهارشنبه، ۲۵ بهمن، سایت فروش این نمایش بسته شد و ظاهرا تمام بلیت‌های پیش‌خریدشده تماشاگران به آنها عودت داده شده و شواهد نشانگر این است که تعدادی از متقاضیان حضوری و علاقه‌مندان زیادی که از شهرستان‌ها برای دیدن نمایش آمده بودند نیز از تماشای نمایش ناکام شده و با ناراحتی بازگشتند.

تاکنون هیچ دلیلی برای توقف ناگهانی این نمایش ایرانی موفق که در دوره دوم اجرای خود نیز دستخوش تغییرات به نظر حذفی زیادی نیز شده بود، از سوی مجموعه پردیس شهرزاد و کارگردان نمایش، هادی مرزبان، اعلام نشده و سعی بر تماس با مسئولان و کارگردان برای دریافت پاسخ و علت این اتفاق ادامه دارد که متأسفانه هیچ‌کدام دراین‌باره پاسخ‌گو نیستند؛ اما این سؤال ذهن را درگیر می‌کند که در این اوضاع نابسامان اخیر تئاتر ناشی از سوءمدیریت‌ها، آیا بنگاه تئاترال هادی مرزبان هم ناگهان به سرنوشت مشابه «روز عقیم» حسین کیانی دچار شده است؟ تا آنجا كه مطلع شده‌ايم، در اجراي فعلي دو بازيگر جابه‌جا شده‌اند و به‌جاي ايرج راد، مجيد مظفري و به‌جاي سعيد اميرسليماني هم رسول نجفيان آمده‌اند و هر دو نيز توانسته‌اند در دل تمرين‌ها خود را به جايگاه قابل‌قبولي برسانند و اينكه گروه منتظر برطرف‌شدن اين سوءتفاهم است و اينكه اين نمايش طبق بازبيني مجدد تغييراتي هم كرده و گروه نيز تابع اين تغييرات است؛ حالا برمي‌گردد به مسئولان امر كه دراين‌باره رأي نهايي خود را صادر كنند.

این نمایش اولین‌بار ٤٣ سال پیش به کارگردانی علی نصیریان و با نقش‌آفرینی عزت‌الله انتظامی، مهین شهابی، پرویز کاردان، علی نصیریان، اسماعیل داورفر، محمد مطیع، داریوش مؤدبیان، ذبیح‌الله طاهری، ایرج راد، سروش خلیلی و داوود آریا در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته است و اين‌بار نيز مي‌خواهد در تالار شهرزاد اجرا شود. «بنگاه تئاترال» نمایشی تخت‌حوضی است که به شکل طنز و کمدی اجرا می‌شود. این اثر نوشته علی نصیریان است که استاد تئاتر ایران است و به‌خوبی فضای تئاتر سنتی ایران را می‌شناسد. نوع پرداخت مرزبان به این اثر کاملا متفاوت است و در حقیقت اجرا در تمام ابعاد، از جمله نوع اجرا، دکور و لباس متفاوت است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =