ارتش سوریه برای مقابله با گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی ریف دمشق، نیرو به این منطقه اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بامداد امروز تصاویری در کانال تلگرامی مربوط به اخبار سوریه منتشر شد که نشان می دهد ارتش سوریه با تمام قوا در حال لشگر کشی به غوطه شرقی است.

 


در همین حال خبرگزاری ایرنا و میزان هم این خبر را به نقل از منابع میدانی سوریه منتشر کرده اند. ایرنا در گزارش خود نوشته است:  منابع میدانی شنبه شب اعلام کردند که یک کاروان نظامی ارتش سوریه با هدف مقابله با تروریست ها به غوطه شرقی ریف دمشق اعزام شد.

کاروانی از خودروها و ادوات نظامی ارتش سوریه همراه با نیرو برای آزادسازی مناطق تحت تسلط تروریست ها به این منطقه اعزام شده است.

این کاروان با تجهیزات نظامی سبک و سنگین در حال حرکت به سمت غوطه شرقی در نزدیکی دمشق هستند تا این منطقه را به طور کامل از وجود تروریست ها آزاد کنند.

این کاروان ارتش و نیروهای مقاومت از استان ادلب عازم غوطه شرقی ریف دمشق شدند.

تروریست های موجود در غوطه شرقی با حملات خمپاره ای به محله های پایتخت سوریه ضمن نقض توافق ایجاد مناطق کاهش تنش، تعداد زیادی از شهروندان دمشق را کشته یا زخمی کردند.

ایران، روسیه و ترکیه، در روز 14 اردیبهشت 96 و در چهارمین دور از مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان، توافق ایجاد مناطق امن در سوریه را با هدف کاهش خشونت ها امضا کردند که یکی از این مناطق غوطه شرقی بود که تروریست ها به آن پایبند نبودند.

سوریه بیش از هفت سال درگیر جنگ با گروه های تروریستی- تکفیری مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه است.

اما در کنار انتشار این فیلم، یک تصویر هم با این توضیح منتشر شده است: «طی یکی از بزرگتربن ستون کشی های ارتش سوریه، همانگونه که پیش از این تاکید کردیم، یگان های تحت امر سرتیپ سهیل حسن موسوم به "ببر" برای پاکسازی غوطه شرقی راهی این منطقه شده‌اند.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =