دانش آموزی که امروز از دست سازه خود لذت ببرد ،فردا کشور را خواهد ساخت

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت : دانش آموزی که امروز از دست سازه خود لذت ببرد ،فردا کشور را خواهد ساخت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، نصراله بازگیران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه "دست سازه های دانش آموزی" آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و تسلیت ایام فاطمیه، گفت:معتقدم هر مراسم یا هر تریبونی که در حوزه آموزش و پرورش به عناوین مختلف برگزار یا برپا می شود ،فرصتی در اختیار ما قرار می دهد تا پیرامون مسائل دستگاه تعلیم و تربیت هم اندیشی و فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره اینکه یکی از مباحثی که در آموزش و پرورش باید بیشتر به آن توجه شود بحث خلاقیت است، افزود: در آموزش و پرورش گذشته نگر و سنتی چارچوب مشخصی طراحی شده که در قالب آن دانش آموز زرنگ دانش آموزی است که بتواند نمره عالی کسب کند و در نهایت از عهده امتحانات پایان ترم برآید.

بازگیران ادامه داد: این قالب، مبتنی بر تقلید و انتقال مطالب است و امروزه نمی تواند پاسخگوی نیازهای یک انسان کامل برای ورود به جامعه باشد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان" ایده پروری " ،"مشارکت جویی " و روحیه "آفرینش گری " را از ویژگی های یک دانش آموز خلاق برشمرد و گفت: امروز دانش آموزی موفق است که بتواند به سوالهای دنیای پیرامون خود پاسخ های متفاوتی ارائه کند.

بازگیران تصریح کرد: تدریس معلم در کلاس درس باید در جهت توسعه فکر واگرا بجای تفکر همگرا باشد.

وی در پایان بخش سخنان خود با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: با افتتاح نمایشگاه دست سازه ها ،قطعاً زمینه برای بروز خلاقیت ،خودباوری و اعتماد به نفس، دانش آموزان فراهم می شود.

بازگیران ضمن تجلیل از کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد، افزود: یقین بدانید دانش آموزی که امروز از دست سازه خود لذت ببرد ،فردا کشور را خواهد ساخت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =