ایلنا نوشت: رئیس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.

منصور معظمی در خصوص فعالیت بین المللی قطعه‌سازان و خودروسازان اظهار داشت: تاکنون در بخش قطعه سازی ۱۳ قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم 6 قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین المللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شده‌اند کیفیت تولید قطعه سازان داخلی را ارتقا دهند به طوری‌که تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد.

معاون وزیر صمت ادامه داد:صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی کشور است یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب می کند که بخواهد 24 درصد سود بانکی پرداخت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان سود بانکی است و لازم است بانک‌ها به صورت دیگری به این صنعت نگاه کنند البته در همین خصوص صحبت‌های مفیدی نیز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و ایشان نیز قول همکاری دادند.

رئیس سازمان ایدرو با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت: آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    عدم استفاده از با تجربه ها در خوردو سازي و بكارگيري بي نهايت از بازنشسته ها بلاي جان خودرو سازي است .تخصص استفاده از سياستهاي پولي ومالي را ندارند حالا تقصير بانك هاست كه هرچي ناكارامد متصدي خودرو سازيه مگه فقط شما از بانك تسهيلات ميگيريد ؟بانك پارسيان مگه مال خودرو سازي نيست ؟چرا 18 ماهه سهامش بسته است ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    بهانه برای افزایش قیمت جور شد
  • هاشم IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    آقای معظمی عزیز شما 40 سال است در این حوزه هستید. وقت آن نیست قبول کنید نتوانستید و به جوان ها اعتماد کنید؟ 5 سال اخیر سرپرست خودروسازی بوده اید حالا گله مند هستید چرا طرح ها اجرایی نشده؟
  • ایرانی RO ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    7 0
    «معاون وزیر صمت ادامه داد:صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی کشور است یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب می کند که بخواهد 24 درصد سود بانکی پرداخت کند» اولاً که خودروسازها خیلی سود کسب می کنند و هر سال با پایین آوردن کیفیت قیمت ها را در بازار انحصاری بالا می برند ثانیاً خودروسازها وقتی از قبل پول خودروی تولید نشده را از مشتری می گیرند و با پول مشتری خودرو تولید می کنند چه نیازی به پول بانک ها دارند واقعاً مردم را چی فرض کردید ؟ اگر برایتان نمی صرفد تعطیل کنید و بازار را از انحصار خارج کنید و با پول صرفه جویی بنزین و کم شدن مرگ و میر به کارگران بی کار شده حقوق بیکاری بدهید
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    شما اولا خودروي ايراني را بروز و باكيفيت تحويل بديد چرا بايد خودروي با كيفيت و بروز خارجي را تا حدود سه برابر قيمت بعضي كورها خريداري كنيم؟؟