سید شهاب الدین چاوشی در دیدار با سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های غنی استان سمنان بر ضرورت همکاری های بیشتر در خصوص صنایع خودرو سازی ، بازرگانی و معدنی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان که صبح امروز در محل دفتر کار خود میزبان سفیر کره جنوبی در ایران بود ضمن خیر مقدم به سفیر کره جنوبی ، حضور ایشان را در استان زادگاه رئیس جمهور موجب تعاملات بیشتر و همکاری های دوجانبه میان ایران و کره جنوبی دانست .
سید شهاب الدین چاوشی در این دیدار با اشاره به وسعت گسترده استان سمنان بعنوان ششمین استان کشور گفت : یکی از ظرفیت های بزرگ استان سمنان ، جاده های مواصلاتی گسترده هم به لحاظ ریلی و هم آسفالت است که این قابلیت فرصت های بسیار خوبی برای مبادلات تجاری بین این استان و سایر استانهای کشور و نیز دیگر کشورهای دنیا ایجاد می کند .
چاوشی با تاکید بر مزیت های دانشگاهی استان و ظرفیت های گسترده علمی موجود در آن و با استقبال از روابط دو جانبه با کره جنوبی گفت :ما از همکاری های ، فنی اقتصادی و علمی و دانشگاهی با کره جنوبی استقبال می کنیم و وجود دو دانشگاه علوم پزشکی ممتاز در سطح استان سبب خواهد شد تا سطح این ارتباطات بویژه در بحث پزشکی بسیار گسترده و مطلوب به انجام رسد .
استاندار سمنان همچنین با اشاره به پتانسیل های بسیار بالای گردشگری در استان سمنان گفت : قدمت برخی از آثار باستانی این استان به پیش از اسلام بر می گردد و تاریخانه ، قدیمی ترین مسجد ایران نیز در شهرستان دامغان واقع گردیده است لذا دو کشور می توانند در زمینه تبادل توریست نیز تعاملات گسترده ای را داشته باشند .
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان همچنین به وجود بیش از دهها شرکت قطعه ساز در استان سمنان اشاره کرد و تاکید نمود : وجود این شرکت های قطعه ساز و همچنین حضور بزرگترین شرکت تولید کننده اتوبوس در ایران و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان درون و برون شهری کشور ، فرصت بسیار مناسبی جهت سرمایه گذاری در استان سمنان بخصوص در بخش صنایع خودروسازی ایجاد می کند و مسئولان استان سمنان از هر گونه سرمایه گذاری شرکت های کره جنوبی با برندهای معتبر حمایت می کنند .
استاندار سمنان با اشاره به روند رو به رشد تعاملات دو جانبه میان استان سمنان و کره جنوبی گفت : طی ده ماهه گذشته از سال جاری میزان صادرات استان سمنان به کره جنوبی ، ۴۸۶۶ تن سرب تصفیه نشده به ارزش ۵/۹ میلیون دلار بوده و در طی این مدت ۴۹۸ تن چسب و کائو چو ، به ارزش ۵/۱ میلیون دلاراز کره جنوبی به استان سمنان وارد شده است .
سید شهاب الدین چاوشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل پیش آمده برای ورزشکاران ایران در کشورکره جنوبی نیز گفت : مردم ایران ، از مردم کره جنوبی ذهنیت خوبی دارند و کره ای ها را مردمی با اخلاق و سخت کوش می دانند لیکن برخورد اخیر یکی از شرکت های کره ای با ورزشکاران ما ، قدری هم وطنان ما را آزرده خاطر نمود و امیدواریم این امر جبران گردیده و تاثیری در همکاری های گسترده ما ایجاد نشود.
ایشان اضافه کرد : هر چند که عملکرد یک شرکت یا یک گروه در میان دهها شرکت موجود ، به حساب مردم کره گذاشته نمی شود اما انتظار ما این است که بیش از گذشته به موضوعات رفتاری و حسن برخورد با ملت ایران توجه شود .
کیم سونگ هو ، سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با عذر خواهی مجدد از مردم ایران بواسطه ی مشکل پیش آمده برای ورزشکاران گفت :در بحث پیش آمده برای ورزشکاران ایرانی ، هم شرکت سامسونگ و هم دولت کره بسیار تعجب کردند و در واقع قربانی این اقدام شدند و باید عرض کنم که این اقدام به هیچ وجه مورد تایید دولت و ملت کره نبوده و صرفا مربوط به کمیته ملی المپیک بوده است و شخصا در روز ۲۲ بهمن در دیدار با دکتر روحانی از ایشان و ملت ایران عذر خواهی نمودم .
ایشان اضافه کرد : ما تمایل داریم تا سطح همکاری ها علاوه بر دو دولت به سطح استانها نیز گسترش یابد و لذا بمنظور مشاهده ظرفیت ها و قابلیت های استان ، به سمنان سفر نموده ام و در تلاشم تا زمینه های ایجاد همکاری بین دو کشور و بویژه استان سمنان را فراهم نمایم.
ایشان همچنین از تعاملات صورت گرفته میان دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و کره جنوبی نیز استقبال کرد و گفت : خوشحالم که بین دو دانشگاه علوم پزشکی کره و سمنان، رابطه ای حاصل می شود و این بسیار امیدوار کننده است ، ایشان اضافه کرد : تلاش خواهم کرد تا در زمینه های پزشکی و تجاری ، روابط بین دو کشور و استان سمنان را توسعه دهم .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =