کسی حق مخالفت با پروژه انتقال آب بن - بروجن را ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیچکس برای اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن به عنوان حیاتی ترین پروژه نیمی از جمعیت این استان حق مخالفت و کارشکنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ،اقبال عباسی در نهمین شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در سال جاری تأکید کرد: برای اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن هیچکس نمی تواند در این استان و یا استان های همجوار تصمیم گیری و یا تهدید به استعفا کند.

وی افزود: کارفرمایی اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن همچنین بر عهده شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری بوده و بودجه ان در سال جاری از 300 به 500 میلیارد ریال افزایش یافته است.

عباسی تصریح کرد: در صورت جذب به موقع این بودجه اعتبارات دیگری از سایر ردیف ها در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی سریع تر مناطق بحرانی و دارای مشکل تامین آب چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در صورت لزوم حفر چاه جدید از سوی شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای هیچکدام از مسئولان دستگاه های اجرایی استان حق مخالفت ندارند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در استان موظفند همزمان با حفر چاه مربوطه نسبت به صدور مجوزهای قانونی اقدام کنند.

وی عنوان داشت: شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای و همچنین ادارات کل صنعت معدن و تجارت، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی بایستی در راستای استفاده بهینه از منابع آب، اصلاح فرآیندهای تامین آب و نحوه توزیع عادلانه برنامه های خود را ارائه دهند.

عباسی اظهار کرد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل برای وصول مطالبات شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: جداسازی آب آشامیدنی از غیرآشامیدنی در مصارف مختلف مورد توجه جدی مسئولان و برنامه ریزان مرتبط قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برنامه ریزی به منظور فرهنگسازی در راستای صرفه جویی، بهبود مدیریت مصرف، استفاده از روش های نوین و بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی در طرح های مرتبط با آب ضرورت دارد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری با مشکل جدی در مدیریت مصرف آب مواجه است.

عباسی عنوان کرد: به همین منظور بایستی نیاز آب سنجیده، منابع مشخص و میزان کسری ها معین گردد تا بتوان نسبت به اختصاص اعتبارات مورد نیاز اقدام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =