احمدرضا مهاجری نژاد مدیر آموزش و پرورش بابلسر با بیان اینکه 70درصد از مدارس شهرستان بابلسر هوشمندسازی شده اند،گفت: دانش آموزان شهرستان بابلسر توانستند در بسیاری از رشته های آموزشی و پرورشی به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری دست یابند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازبابلسر احمدرضا مهاجری نژاد در یک گفتگوی اختصاصی با خبرانلاین  اظهار کرد: شهرستان بابلسر دارای 130مدرسه در سه مقطع تحصیلی با 18هزار دانش آموز می باشد.
وی با بیان اینکه 70درصد از کلاسهای مدارس شهرستان بابلسر هوشمندسازی شده اند،گفت: کلیه مدارس شهرستان بابلسر اعم از دولتی و غیردولتی هوشمندسازی شده اند اما بعضی از مدارس ما تمام کلاسها و برخی دیگر بخشی از کلاسها مجهز به سیستم هوشمند هستند و در مجموع 70درصد از کلاسهای مدارس مجهز به سیستم هوشمند هستند.
مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اشاره به اینکه در بحث سیستم گرمایشی نیز قالب مدارس به سیستم گرمایشی شوفاژ و بعضی از مدارس نیز به بخاری گازی مجهز هستند،اظهار کرد: یکی از سیاست های اداره کل و نوسازی و تمام تلاش ما تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی شوفاژ یا پکیج دیواری است.
مهاجری نژاد با اشاره به پروژه مهر با بیان اینکه در پروژه مهر، آموزش و پرورش بابلسر با هفت شاخص فعالیت خود را آغاز تا در شروع سال تحصیلی مشکلی برای ورود دانش آموزان به کلاس درس وجود نداشته باشد،گفت: یکی از اقدامات خوب ما در بحث پروژه مهر مدیریت ثبت نام بود که توانستیم بدون هیچ مشکلی به ثبت نام دانش آموزان بپردازیم .
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم والدین و دانش آموزان بحث هدایت تحصیلی بود که با تلاش شبانه روزی همکاران در اداره آموزش و پرورش و مدارس ما از شروع سال تحصیلی گذشته تا پایان خردادماه با برگزاری جلسات مستمر و برگزاری آزمون های مختلف خانواده ها را متقاعد کردیم که بر اساس توانمندی دانش آموزان و ظرفیت اداره کل، دانش آموزان را ساماندهی کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث هدایت تحصیلی، شهرستان بابلسر کمترین مراجعه را به اداره یا واحدهای نظارتی داشت چون با برنامه ریزی انجام شده تمام سیاست ما این بود دانش آموزان را به سمت رشته های مهارتی هدایت کنیم تا در حوزه اشتغال و مهارت دانش آموزان مشکلی نداشته باشیم.
مدیرآموزش و پرورش بابلسر با بیان اینکه توجه به مدارس کم برخوردارو روستاها جزء اولویت آموزش و پرورش در پروژه مهر بود،گفت: آماده سازی فضای مدرسه و با نشاط کردن آن برای ورود دانش آموزان از جمله اقدامات همکاران ما در پروژه مهر بود و در واقع تمام توجه همکاران این است تاسیسات زیربنایی مدارس را مناسب سازی و حداقل استاندارد را برای ورود دانش آموزان فراهم کنند .
وی ایمن سازی مدارس و رفع موانع خطرآفرین در مدارس را از دیگر اولویت کاری آموزش و پرورش بابلسر در بحث پروژه مهر دانست و افزود: با مشارکت فعال مدیران مدارس ،خیران و همکاران ،در تمامی مدارس شهرستان بابلسر اعم از دولتی و غیردولتی ،اقدامات شایسته ای در بانشاط کردن مدارس و تامین ایمنی لازم برای ورود دانش آموزان انجام شد و توجه ویژه ای به زیرساخت ها ،مخصوصا سرویس های بهداشتی و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی صورت گرفت.
مهاجری نژاد به برگزاری دوره ها یا کارگاههای آموزشی برای مدرسان کتب جدیدالتالیف اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییر نظام آموزشی، امسال در بعضی پایه ها کتب جدید التالیف داشتیم که جهت آمادگی بیشتر معلمان دوره ضمن خدمت برگزار شد.
وی با اشاره به موفقیت های اداره آموزش و پرورش بابلسر در سطح استانی و کشوری اظهار کرد: کسب رتبه ممتاز قرآن، تئاتر و سرود در مسابقات کشوری و کسب دهها رتبه استانی و همچنین موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری از جمله افتخارات دانش آموزان ما در سطح شهرستان بابلسر است.
مهاجری نژاد از کسب رتبه نخست آموزش و پرورش بابلسر در بحث اسکان مسافران فرهنگی در تابستان 96خبر داد و افزود: در تابستان 96 38هزار و 845نفر در قالب 10هزار و792خانوار فرهنگی و غیرفرهنگی در 20مدرسه شهرستان بابلسر اسکان یافتند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه به مناسبت ایام الله دهه فجر سه پروژه توسط آموزش و پرورش بابلسر افتتاح و کلنگ زنی شد،گفت: طرح مقاوم سازی بنیاد برکت_مقام‌معظم رهبری در دبستان شهید نوروزی،مراسم‌ کلنگ زنی دبستان خیرساز 6کلاسه پایین احمدکلا ،افتتاح سالن شماره 2امام علی(ع)(خانه والیبال) از پروژه های آموزش و پرورش بابلسر در ایام الله دهه فجر امسال می باشد.
مدیر آموزش و پرورش بابلسر در پایان با تقدیر از مشارکت خیران در آموزش و پرورش بابلسر اظهار کرد: جا دارد تشکر و قدردانی ویژه ای از خیران مدرسه ساز و مدرسه یار این شهرستان داشته باشیم.

جا دارد در پایان از تلاش و زحمات محمدجواد شکراللهی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش بابلسر تقدیر و تشکر کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =