۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱

شهردار اردبیل در جلسه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی گفت: صیانت ازحقوق شهروندی یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛‌ حمید لطف اللهیان در جلسه سلامت اداری که با حضور معاونان و مدیران مناطق برگزار شد، تصریح کرد: نظارت و کنترل در راستای ارتقای سلامت اداری و میزان رضایت شهروندی، یک تکلیف قانونی و شرعی است و تلاش هر چه بیشتر در پیشگیری از وقوع هرگونه تخلفات احتمالی در مجموعه شهرداری اردبیل الزامی است.

وی با تاکید بر این که ارتقا سلامت اداری ضروری است گفت: در برخی از قوانین، باید بازنگری شود و فرآیند و شیوه های اداری بهبود یابد.

وی ادامه داد: صیانت و تثبیت حقوق شهروندی اصلی ترین وظیفه ماست و تمامی مدیران و مسئولان بایستی عزم خود را درمبارزه با فساد اداری جزم کنند.

شهردار اردبیل ادامه داد: با توجه به این که تمامی معاونان و مدیران شهرداری اردبیل افردی کارآمد، توانمند ،متخصص و متعهد هستند؛ بنابراین انتظار از این تخصص ها این است تا منجر به افزایش رضایت مندی شهروندان شده و سلامت اداری را ارتقا دهد و چنانپه هر مدیری در مسیر ارتقای رضایت مندی و سلامت اداری، احصای نقطه های کور و حلقه های مفقودی، شناسایی انحرافات و نواقص و تلاش در مسیر افزایش سلامت اداری نتواند موفق عمل نماید، یقینا در رده مدیران مجموعه شهرداری اردبیل قرار نخواهد گرفت.

لطف اللهیان با اشاره به این که بارها بصورت شفاف و واضح گفته شده است که با هرگونه فساد اداری بدون اغماض برخورد می شود متذکر شد: بذل و بخشش از حقوق شهروندی قابل قبول نیست و در صورت ارایه هرگونه گزارش در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

شهردار اردبیل در خصوص تشکیل کمیته انضباطی در شهرداری اردبیل اظهار داشت: تدوین شاخص های سلامت، سنجش، پایش و ایجاد سلامت اداری، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان و تثبیت حقوق شهروندی از جمله اهم وظایف این کمیته است و با توجه به این که اقدامات نظارتی و بازرسی در سال های اخیر قابل تقدیر بوده است اما برای رسیدن به سلامت اداری، ضروری است این نظارت ها مستمر شده و پیگیری ها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران در ارایه آمار از عملکرد خود در زمینه پیشگیری از فساد اداری باید از ارایه عناوین کلی پرهیز کنند، افزود: وزن آمارها باید کاملا مشخحص بوده، کمیت و کیفیت عملکرد به مردم و مسیولان نظارتی گزارش شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =