میزان نوشت: سخنگوی ارتش گفت: ساعت ۷ صبح امروز «امیر قربانی» فرمانده ارتش هوانیروز با یک بالگرد منطقه محل سقوط هواپیما را مورد کاوش قرار داد اما به دلیل شرایط جوی امکان هلی‌برن نیرو وجود ندارد.

امیر شاهین تقی‌خانی با تشریح آخرین اقدامات عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه سقوط هواپیما گفت: دیشب حدود ۳۰ نفر از تکاوران تیپ ۶۵ ارتش به همراه جمعی از کوهنوردان محلی در فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر شب سختی را در ارتفاعات منطقه سقوط هواپیما به سر کردند. محلی که این عزیزان در آن مستقر بودند با ارتفاع بیش از ۴ هزار متر از سطح دریا در دمایی حدود ۳۰ درجه زیر صفر بود. هم اکنون «امیر نعمتی» فرمانده صحنه عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حادثه سقوط هواپیما است.

وی افزود: ساعت ۷ صبح امروز «امیر قربانی» فرمانده ارتش هوانیروز با یک بالگرد منطقه محل سقوط هواپیما را مورد کاوش قرار داد اما به دلیل شرایط جوی امکان هلی‌برن نیرو وجود ندارد. اوایل صبح امروز، محدوده دید در منطقه مورد نظر تا حدود ۱۰۰ متر بود، اما هم اکنون (لحظه مخابره خبر) به حدود ۱۰ متر می‌رسد بنابر این اماکن هلی برن نیرو وجود ندارد. دوستان به فکر راه حل دومی هستند تا با ایجاد کارگاه‌هایی در محل نسبت به ادامه ماموریت از طریق زمینی اقدام کنند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: صبح امروز با دوستانی که در بالای قله و در محل حادثه حضوردارند تماس حاصل شد و الحمدلله در سلامتی کامل به سر می‌برند و مشکلی پیش نیامده است. تا الان که با شما صحبت می‌کنم ۳۰ الی ۴۰ جسد پیدا شده و کنار هم آماده انتقال به پایین هستند.به محض اینکه شرایط اجازه بدهد نسبت به انتقال اجساد این عزیزان اقدام خواهیم کرد. در حال حاضر دو اولویت انتقال اجساد عزیزان و شناسایی اجساد باقی مانده در دستور کار دوستان قرار دارد. این ماموریت همچنان ادامه خواهد داشت و دوستانی که جان خود را در کف دست گرفته وعازم محل حادثه شده اند ماموریت را ادامه خواهند داد.

پیکرهای جمع آوری شده، سالم نیستند
همچنین مهر نوشت: فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم است، اظهار داشت: پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، باید با آزمایش های تخصصی DNA پیکرها شناسایی شود.
 امیر سرتیپ کیومرث حیدری در خصوص آخرین وضعیت جستجو و کشف پیکرهای جانباختگان سانحه پرواز تهران-یاسوج، گفت: روز گذشته نیروهای تیپ ۶۵ نوهد به همراه نیروهای هلال احمر توانستند به صورت پیاده مسیر زمینی را تا قله کوه طی کنند و در نهایت ساعت ۹ شب گذشته به آنجا رسیدند. به دلیل شرایط سخت حاکم بر نقطه حادثه امکان برگشت آنها میسر نبود و به همین علت شب را در آنجا سپری کردند.

وی افزود: در تماسی که صبح امروز با جانشین نزاجا که فرماندهی میدانی عملیات را بر عهده دارد، برقرار کردیم اعلام شد که نیروها موفق شده اند قطعات کشف شده از پیکر جانباختگان را شناسایی و بسته بندی کنند که هم اکنون به صورت پیاده در حال پایین آوردن این بسته ها هستند و پیش بینی ما این است که این روند ۲ ساعت و نیم به طول بیانجامد.

امیر حیدری ادامه داد: تیم دوم نیز برای اعزام به محل نقطه مورد نظر آماده است و به محض رسیدن تیم اول اعزام خواهند شد.

وی در پایان در خصوص امکان انتقال پیکرهای جانباختگان به وسیله اسکی بازان، تاکید کرد: بعید به نظر می رسد با توجه به شرایط سخت آب و هوایی که بر منطقه حاکم است بتوان چنین کاری کرد، اما از تیپ ۴۵ واکنش سریع نیروی زمینی نیز خواسته ایم تا در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت نیاز این عملیات صورت گیرد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756624

برچسب‌ها