۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
چالش تابلو!

«خبرجنوب» نوشت: اخذ عوارض از تابلوهای کسب و پیشه از دستور کارهای حاشیه ساز در شورای گفت و گوی فارس بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی فارس با غیرقانونی خواندن اخذ عوارض از تابلوهای کسب و پیشه در شیراز توسط شهرداری گفت: طبق اعلام دیوان عدالت اداری اخذ این عوارض غیرقانونی است و متاسفانه در شیراز به این رای توجهی نمیشود.
محمدصادق حمیدیان افزود: این عوارض غیرقانونی، حتی بیشتر از عوارضی است که در تهران برای تابلوها وضع میشود.
محمدحسن اسدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در پاسخ به این ادعا گفت: این رای برای اهواز صادر شده و نه شیراز.
وی بیان داشت: این عوارض برای آن دسته از تابلوهایی است که عرض تابلو بیشتر از عرض سردرب واحدهای اقتصادی و ارتفاعی بیش از 1 و نیم متر دارد.
وی گفت: اخیرا وکلا، پزشکان و صاحبان کسب و کار شکایتهایی علیه شهرداری در خصوص این عوارض کردهاند که تمام آرا به نفع شهرداری صادر شده و دیوان عدالت اداری هم قوانین شهرداری را باطل نکرده است.
اسدی با بیان این که درآمد شهرداری از این محل در حداقل ممکن قرار دارد افزود: از 70 هزار واحد صنفی در شیراز فقط3500 واحد صنفی این عوارض را پرداخت کردهاند که جمع عوارض پرداختی تنها 3 میلیارد تومان بوده این در حالی است که شهرداری برای خرید یک جرثقیل جهت آتشنشانی 6 میلیارد تومان هزینه کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان داشت: جمع مبالغ پرداختی عوارض نوسازی، خودرویی و صنفی در شیراز که پایدارترین درآمد برای اداره هر شهر در دنیا است؛ تنها 35 میلیارد تومان بوده که شهرداری شیراز یک قلم برای تقاطع غیرهمسطح فلکه معلم 70 میلیارد تومان هزینه کرده است، به عبارت دیگر کل مشارکت صنوف، خودروها و منازل و اصناف نصف هزینهای است که برای ساخت یک تقاطع غیرهمسطح خرج شده است.
سید محمود هاشمی، رییس اتاق اصناف شیراز در اعتراض به این محاسبات گفت: عوارض پرداختی صنوف فقط عوارض تابلو نیست و عوارضی که در مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنفی اخذ میشود را هم باید محاسبه کرد.
وی گفت: شهرداری اعلام کرده 100 میلیارد تومان از اداره کل امور مالیاتی بابت مالیات بر ارزش افزوده طلب دارد این رقم به جز ارقام چند صد میلیاردی است که در این مدت از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری شیراز واریز شده است، مگر غیر آن است که این عوارض توسط صنوف پرداخت میشود؟
وی با بیان این که روا نیست بخشی از عوارض دریافتی از کسبه با پول جرثقیل و ساخت پل محاسبه شود افزود: کسبه شیراز 300 هزار شغل ثابت ایجاد کردهاند آن هم در وضعیت اقتصادی فعلی که هزاران مشکل گریبان فعالان اقتصادی را گرفته است و انتظار میرود در این وضعیت با اخذ هزینههایی مثل عوارض تابلو، کار را برای فعالان صنفی
دشوارتر نکنید.
در پایان این دستور کار مقرر شد جلسهای به ریاست معاون استاندار و با حضور شهرداری و اتاق اصناف راهکاری برای برون رفت از این چالش اندیشیده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =