۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

ورزش بانوان ایران با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات و صدالبته به‌رغم برخی نگاه‌های منفی، آرام آرام راه خود را پیدا می‌کند و در جایگاهی قرار می‌گیرد که دیگر غیر قابل کتمان و نادیده گرفتن باشد.

امروز را باید به عنوان روزی تاریخی و نقطه عطفی در ورزش بانوان ایران به خاطر سپرد. روزی که قرار است بازی تیم‌های ملی بانوان فوتسال ایران و روسیه برای اولین بار از طریق تلویزیون‌های اینترنتی پخش شود.

تا همین چند ماه پیش اینکه حتی یک رسانه نوشتاری بخواهد و بتواند بازی بین‌المللی بانوان را پوشش بدهد، رؤیایی دست‌نیافتنی و محال بود اما حالا با پیگیری‌های آن‌هایی که تغییر را درک می‌کنند و صدالبته با حمایت آن‌ها که به نیازها و خواسته‌های بانوان احترام می‌گذارند، این رؤیا به حقیقت تبدیل شده است.

خوشحالیم در لایه‌های مدیریتی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ورزش ایران، مردان و زنانی هستند که می‌دانند آنچه بانوان ورزشکار و ورزش‌دوست در چارچوب قوانین و متناسب با عرف جامعه می‌خواهند غیرمنطقی و زیاده‌خواهی نیست.

امروز به لطف همکاری همین مردان و زنان، پیگیری‌های منطقی و مستمر بانوان ورزشکار به ثمر می‌نشیند و هم عکاسان و خبرنگاران بانو برای پوشش خبری و تصویری بازی تیم ملی فوتسال به سالن چمران می‌روند و هم علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اینترنت به تماشای این بازی بنشینند.

بانوان ورزشکار و ورزش‌دوست با این پوئن بزرگی که امروز می‌گیرند، قطعاً به این باور می‌رسند که راه دیده شدن در جامعه ورزش و حضور چشمگیر در میادین ورزشی، مردپوشی و پسرنمایی و ورود غیرقانونی به ورزشگاه‌ها نیست و می‌توان با پیگیری‌های قانونی غیرممکن‌ها را به مرور ممکن کرد.

امروز روز خوشحالی بانوان فوتبالیست و فوتبال‌دوست است. مبارک‌شان باشد.

* این یادداشت در سرمقاله یک‌شنبه ۲۹ بهمن روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =