نظام بانکی باید اصلاح شود / با سود بانکی ۱۸ درصد نمیشود صادرات کرد

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: نظام بانکی باید اصلاح شود زیرا نمیتوان با سود بانکی ۱۸ درصد صادرات کرد و مشکلات زیادی توسط بانک‌ها برای تولید مانع ایجاد میشود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن انتظار  در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ استان با انتقاد از نظام بانکی کشور گفت: بنده منتقد نظام بانکی هستم اما با مدیران بانکی مشکلی ندارم زیرا اعتقاد دارم مشکلات زیادی در سیستم بانکی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها سود بانکی ۱۸ درصد است که امکان صادرات را تولید کشور صلب کرده است.
وی افزود: آقای استاندار! آمار بگیرید که از صندوق توسعه ملی چه مقدار پول را جذب کرده ایم؟ از صندوق توسعه ملی در آذربایجان غربی کمتر استفاده شده است که مهم ترین علت آن درست نبودن سیستم بانکی است.
انتظار گفت: مبحث صادرات و چالش های پیش روی آن همه ساله مورد بررسی قرار میگیرد اما اگر واقعا هدف رفع موانع صادرات است؛ هرسال یک مشکل صادرات را حل کنید.
وی اضافه کرد: مسئولان باید برای رونق تولید، رونق صادرات را برنامه ریزی کنند و برای توسعه صادرات باید سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم که برای این کار نیازمند بهبود زیرساخت ها هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه اظهار کرد: صادرات مشکل است و توسعه صادرات مشکلتر است؛ دو رور پنجشنبه و جمعه در ایران تعطیل است و شنبه و یکشنبه در بقیه کشورها تعطیل هستند پس چگونه میتوانیم با بازارهای جهانی تعامل کنیم.
انتظار گفت: پایین بودن صادرات دانش محور، پایین بودن ارزش صادرات و بالا بودن ارزش واردات از جمله مهم ترین مشکلات صادرات است.
وی این نکته را متذکر شد که ۲۰ سال است که این جمله را تکرار میکنیم: وضعیت مرزهای ما خوب نیست و بعد این مدت هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است.
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه خاطر نشان کرد: بجای صادرات نگرد بودن ما واردات نگر شده ایم ضمن اینکه  ما نه تنها محرک و مشوق صادرات نداریم بلکه سرعت گیر صادراتی داریم که بیمه، دارایی و مالیات از جمله این سرعت‌گیر ها هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    اگر دولت واقعا فکر میکند وامهای کم بهره باعث کمک به تولید و صادرات میشود ابتدا از بودجه های دولتی این حمایت را حداقل برای مدتی انجام دهد تا تولید رونق گیرد و شرایط فراهم شود و سپس برای سپرده ها تصمیم بگیرد تا سرمایه ها به راه کج نرفته و تورم ایجاد نشود. متاسفانه دولت برعکس عمل کرد و این اشتباه بود.