در نظر سنجی که توسط Tapestry Researchانجام شده است، 15 هزار نفر از مردم در 31 شهر مختلف، خوش‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهرهای دنیا را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در این نظر سنجی از ساکنان این شهرها درباره جنبه‌های مختلف زندگی سوال شده است که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: غذا، نوشیدنی، فرهنگ، دوستی، مقرون به صرفه بودن، شادی و شور زندگی.

همچنین از فاکتورهای کلیدی که معیار مردم برای هیجان انگیز نامیدن شهر آنها محسوب می‌شود می‌توان از مواقعی که بیرون از خانه غذا می‌خورند تا افتخار کردن به شهری که از آن می‌آیند نام برد.

با این 31 شهر که در این نظر سنجی رتبه بندی شده‌اند آشنا شوید؛

31- استانبول (87.1)

شهروندان استانبول به شهر منحصر به فرد خود و تاریخ آن افتخار می‌کنند اما این به معنای رضایت کامل آنها از محتوای زندگی‌شان نیست. فقط نیمی از مردم استانبول گفته‌اند که در 24 ساعت  گذشته خود احساس شادی و خوشبختی داشته‌اند.

30- سنگاپور (98.7)

شاید ساکنان سنگاپور صحنه فرهنگی این شهر را در رتبه‌بندی بالایی قرار ندهند اما آنها بابت امنیت شهری خود و اینکه می‌توانند خیلی راحت شب‌ها در شهر قدم بزنند خوشحال هستند و این موضوع برایشان ارزشمند است.

29- بوستون (103.7)

بوستون یکی از شهرهایی است که کمترین رتبه را در مقرون به صرفه بودن و زندگی شبانه دارد اما شهروندان بوستون برای احساس شادی خود در این شهر نمره بالایی را انتخاب می‌کنند و بیش از نیمی از آنها همسایه‌های خود را با اسم می‌شناسند.

28 - دوبی (105.3)

با وجود جاذبه‌های بسیار این شهر، دوبی یکی از طولانی‌ترین ساعات کار در این لیست را به خود اختصاص می‌دهد (46 ساعت در هفته)؛ متوسط هزینه یک شام بیرون از خانه در دوبی 167 دلار می‌شود.

27- سیدنی (106.1)

با وجود اینکه مردم سیدنی فکر می‌کنند این شهر کمبودهایی از جمله کمبود رستوران خوب دارد اما شهروندان این شهر از استرالیا زندگی سالمی دارند. بر اساس آمار 66 درصد ورزش در هفته گذشته و 38 درصدی که هرگز به سمت مواد مخدر نرفته‌اند زندگی مردم این شهر را در بین سالم‌ترین‌ها قرار داده‌ است.

26 - میامی (107.9)

شلوغ‌ترین و پرهمهمه‌ترین رستوران‌ها در شهر میامی یافت می‌شود به طوریکه این شهر در این زمینه یک رکورددار در دنیا به حساب می‌آید. با این حال حمل و نقل عمومی در میامی ضعیف است به طوریکه 52 درصد مردم از این بابت گلایه دارند و می‌گویند از این وضعیت متنفر هستند. میامی در این شاخص منفی رتبه بالایی دارد.

25 - هنگ کنگ (109.6)

75 درصد شهروندان می‌گویند سرویس حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ عالیست. این شهر همچنین در بین بزرگترین شهرهایی قرار می‌گیرد که جمعیت افرادی که در آن رستوران می‌روند قابل توجه است.

24-مسکو (110.2)

شاید شهروندان مسکو بر این عقیده باشند که این شهر خیلی فضای دوستانه و خودمانی ندارد، اما می‌گویند بیشترین امکان‌ها برای گردش‌های شبانه در این شهر وجود دارد به طوریکه یک سوم جمعیت مسکو بعد از نیمه شب می‌خوابند. این بدان معناست که مسکو شب‌های زنده و پر نشاطی دارد.

23- بانکوک (111.0)

در این نظر سنجی بانکوک به عنوان پایتخت غذاهای خیابانی در جهان شناخته شده است آن هم با مردمی که به طور میانگین 42 بار در سال ایستاده غذا می‌خورند. بانکوکی‌ها همچنین آمار بیشترین رستوران رفتن را به خود اختصاص داده‌اند. به طوریکه 94 درصد آنها در این نظر سنجی گفته‌اند هفته گذشته به رستوران رفته‌اند.

22 - واشنگتن دی سی (111.3)

این شهر یکی از بیشترین استفاده‌ها از اپلیکیشن‌های دوست‌یابی را به خود اختصاص داده است. واشنگتن در عین حال یکی از پر استرس‌ترین شهرها در این لیست شناخته می‌شود.

21- پکن (113.0)

پکن شاید یکی از هیجان انگیز‌ترین شهرها باشد اما رفت و آمد در این شهر بسیار زمان‌بر است. 6 درصد از شهروندان پکن روزانه دو الی سه ساعت را صرف رفت و آمد در شهر می‌کنند.

20 - زوریخ (115.3)

مردم این شهر سوپر فعال هستند! شهروندان زوریخ بیش از مردمان هر شهر دیگری ورزش می‌کنند.

19 - لس‌آنجلس (116.8)

لس‌آنجلس یک صحنه فرهنگی پر رونق و البته مملو از رستوران‌های تاکو است اما شهروندان لس‌‌آنجلسی می‌گویند این شهر یکی از سخت‌ترین‌ها برای دوستیابی محسوب می‌شود.

18 - توکیو (117.7)

مردم توکیو عاشق غذاهایشان هستند. آنها بیش از مردمان هر شهر دیگری در این لیست به رستوران می‌روند.

17 - برلین (119.2)

83 درصد از مردم برلین همسایه کناری خود را به اسم می‌شناسند، یک عدد بزرگ در مقایسه با میانگین 55 درصد جهانی که توضیح می‌دهد چرا آنها از تنها‌ترین مردمان هستند. شهروندان برلین دوست دارند اوقات خود را در خانه بگذرانند. به این ترتیب برلین از جمله شهرهایی است که مردمان آن کمترین میزان حضور و غذا خوردن در رستوران را در دنیا به نام خود ثبت کرده‌اند.

16 - سان‌فرانسیسکو (119.4)

شهری مملو از رستوران‌های شلوغ و پرهیاهو با وعده صبحانه و شهروندانی که می‌گویند احساس می‌کنند آزاد هستند تا خودشان باشند. اگر سان‌فرانسیسکو در این رتبه قرار گرفته به دلیل نمره ضعیف در امنیت و مقرون به صرفه بودن این شهر است.

15 - شانگهای (119.5)

شاید شهر ارزانی نباشد اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان در شانگهای انجام داد. مردم شانگهای معتقدند پیدا کردن عشق در این شهر سخت است اما 79 درصد آنها می‌گویند معاشرت‌ها و ملاقات‌های ساده و بی‌دغدغه در این شهر آسان‌ است.

14 - مکزیکو سیتی (121.2)

مردم مکزیکو سیتی بیش از شهروندان دیگر شهرها در فرهنگ غرق شده‌اند. آنها 76 مرتبه در سال به تیاتر، گالری‌، سینما، موزه و جشنواره‌ها می‌روند.

13- پاریس (124.9)

پاریس، شهر عشاق یکی از شهرهای این لیست است که مردمان آن حسابی با فعالیت‌های فرهنگی زندگی می‌کنند.

12 - آستین (125.3)

شهر شماره یک در موزیک زنده و یکی از بهترین‌ها در رستوران. آستین یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری‌ جشنواره‌هاست. رفت و آمد و البته ترافیک در آستین بسیار کوتاه است. رفت و آمد در آستین به طور میانگین 22 دقیقه زمان می‌برد.

11 - ادینبورگ (128.2)

شهروندان شهر ادینبورگ خوب می‌دانند چطور باید خودشان را سرگرم کنند و از اوقاتشان استفاده کرده و لذت ببرند.

10 - بارسلونا (128.4)

مردم شهر بارسلون به طور میانگین 71 روز در سال را مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند. بارسلون همچنین یکی از شهرهایی در دنیاست که شهروندانش بیشتر حضور در رستوران‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند.

9 - فیلادلفیا (129.2)

مردم فیلادلفیا شهر خود را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین شهر در دنیا معرفی می‌کنند. در عین حال آنها از فیلادلفیا به عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین شهرها برای زندگی نام می‌برند. یکی از کوتاه‌ترین زمان‌های رفت و آمد در این لیست به فیلادلفیا اختصاص دارد؛ فقط 24 دقیقه.

8 - لیسبون (130.2)

مردم لیسبون خیلی زیاد بیرون از خانه غذا می‌خورند، با خانواده وقت می‌گذرانند و معتقدند دوستیابی و پیدا کردن عشق در این شهر آسان است. یک گردش شبانه در لیسبون به طور میانگین 46 دلار هزینه دارد.

7- منچستر (130.9)

معاشرت اجتماعی همراه نوشیدن چای یکی از عادت‌های مردم منچستر است. آنها از این لحاظ در صدر قرار می‌گیرند که نمی‌توانند 24 ساعت را بدون چای سپری کنند!

6 - مادرید (131.1)

یکی از بهترین شهرها به لحاظ فرهنگی محسوب می‌شود. رستوران‌های مادرید پر از جمعیت است چرا که شهروندان مادریدی بیش از مردمان دیگر شهرها برای صرف غذا به رستوران می‌روند.

5 - لندن (131.4)

به جز رستوران‌ها، تیاتر‌ها و کافه‌ها، مردم لندن می‌گویند همیشه در این شهر کاری برای انجام دادن یا جایی برای دیدن وجود دارد. مردم لندن بیشترین گردش (در قالب بیرون رفتن از خانه) را با عدد هشت بار در ماه به خود اختصاص داده‌اند. لندن البته در صدر قرار نمی‌گیرد چون شهروندان پایتخت بریتانیا معتقدند دوست پیدا کردن در شهر آنها سخت است، استرس دارند و شهرشان مقرون به صرفه نیست.

4 - ملبورن (132.3)

این شهر در بین صدر نشینان این لیست قرار می‌گیرد چون مردم ملبورن احساس خوشبختی می‌کنند. از هر 10 شهروند ملبورنی 9 نفر گفته‌اند 24 ساعت گذشته‌ را با شادی سپری کرده‌اند. مردم ملبورن همچنین دوستیابی را در این شهر آسان می‌دانند و خصیصه غذایی ملبورن را یکی از بهترین‌ها عنوان می‌کنند.

3- نیویورک (134.6)

این شهر در رده سوم این گروه قرار می‌گیرد چون شب‌های زنده‌ای دارد و به لحاظ فرهنگی در دومین رتبه است. نیویورک همچنین از شهرهایی بود که امسال بر اساس آمار بیشتر افراد خواهان بازدید آن بودند هر چند شاید مردمی که به این شهر سفر می‌کنند در پیدا کردن دوست با مشکل مواجه شوند. نیویورک همچنین به عنوان یکی از پر استرس‌ترین شهرها با واشنگتن ارتباط نزدیکی دارد.

2 - پورتو (137.9)

یک شهر با فضایی دوستانه که شهروندانش به زندگی کردن در آن افتخار می‌کنند چون معتقدند در پورتو آزاد هستند تا خود واقعی‌شان باشند. شب‌گردی در پورتو برای مردم این شهر با میانگین 37 دلار ارزان محسوب می‌شود.

1 - شیکاگو (138.2)

با بالاترین نمره، شیگاکو در صدر این لیست قرار می‌گیرد که البته این موقعیت را مدیون غذا، شادی، فرهنگ، مقرون به صرفه بودن و افتخار به شهر است. تنها نقطه ضعف شیکاگو که در آن نمره ضعیفی به دست آورده است امنیت این شهر محسوب می‌شود.

منبع: بیزنس اینسایدر/ ترجمه: صنم بیاناتی

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 1
    خوانسار را از قلم انداختيد گز خوانسار به همراه چاي و تنباكوي فرد اعلا خوانسار و ...
  • شهروند خسته A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    5 0
    فقط تهران. پر از بوق و فحش و آلودگیه. فضای شهر هم به شدت دوستانه است. این قدر دوستانه که انواع و اقسام خشنوت رو می تونی ببینی. از هزینه ها هم نگم. همه خیلی دوستانه و محبت آمیز با گرون فروشی هاشون جیبت رو خالی می کنن.