ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی طی امروز و فردا به کشور خبر داد که بخش‌های مختلف کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

احد وظیفه در مورد پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در روزهای پیش رو اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی فعالی در شرق دریای مدیترانه است که امواج آن طی سه روز آینده کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: بر این اساس امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب‌، بخش‌هایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، ‌شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط جنوب غرب‌، جنوب و دامنه‌های زاگرس گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و در مناظق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: شدت بارش در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه سامانه بارشی دیگری از نیمه غربی وارد کشور خواهد شد افزود: بارش در نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور تشدید خواهد شد. طی این روز بارش در کرمانشاه، نیمه شمالی و شرق خوزستان، ‌کهگیلویه و بویراحمد، ‌نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ‌شمال بوشهر، نیمه غربی فارس، جنوب لرستان، جنوب کردستان، شمال استان مرکزی، قزوین، جنوب گیلان و شمال البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین گفت: روز شنبه سواحل خوزستان،‌ بوشهر، چابهار به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد و در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور رعد و برق خواهد داشت. بارش در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوا در روز یکشنبه نیز اظهار کرد: روز یکشنبه ‌بارش به نیمه شرقی کشور نیز کشیده خواهد شد و در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت. در این روز در نیمه جنوبی کشور بارش نسبت به سایر مناطق شدت بیشتری خواهد داشت.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =