خانه ملت نوشت: هواپیماهای ATR72 سن بالایی دارند و از ساعت 12 شب گذشته پرواز آنها متوقف شده؛ تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و باز شود؛ چراکه ممکن بوده هواپیمای سانحه دیده نقص و ایرادات فنی داشته و سقوط کرده باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه 4 دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ تلفنی یکی از مسافران وجود دارد، افزود: این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است.

محمّدرضا رضایی کوچی با اشاره به پیدا شدن کپسول آتش نشانی خالی از هواپیمای سانحه دیده آسمان، گفت: این موضوع که چرا کپسول آتش نشانی خالی بوده؛ از ابتدا به صورت خالی در هواپیما قرار گرفته یا اینکه داخل هواپیما آتش سوزی رخ داده، از جمله مواردی است که در کمیسیون عمران بررسی می‌شود؛ البته احتمال این موضوع که هواپیما پس از برخورد با کوه دچار آتش سوزی شده باشد، کاملاً مردود است.

رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اصل موضوع حادثه هواپیما این است که در آن شرایط جوی هواپیما باید پرواز می‌کرد یا خیر که این مورد باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: بزرگترین قطعه‌ای که تاکنون از اجساد پیدا شده، بالاتنه بدن یک انسان است که این نشان می‌دهد هواپیما با کوه برخورد کرده و اجساد تکه تکه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران در حال حاضر روی شرایط جوی و وضعیت ایمنی هواپیما کار می‌کند، چراکه مهمترین ابهام همین موضوع است، ادامه داد: هواپیماهای ATR72 سن بالایی دارند و از ساعت 12 شب گذشته پرواز آنها متوقف شده؛ تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و باز شود؛ چراکه ممکن بوده هواپیمای سانحه دیده نقص و ایرادات فنی داشته و سقوط کرده باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این امکان وجود دارد که هواپیماهای مشابه ATR72 نیز دچار سانحه شوند، لذا تا بازخوانی جعبه سیاه دیگر این هواپیماها پرواز نمی‌کنند که اقدام صحیحی است.

وی با بیان اینکه 4 دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ای از یکی از مسافران هواپیما با فردی که در فرودگاه یاسوج منتظرش بوده وجود دارد، افزود: این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط بسیار عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است اما اینکه چرا به کوه برخورد می‌کند، از ابهاماتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: حادثه سقوط هواپیمای ATR72 ابهامات زیادی برای همگان ایجاد کرده همانند نقص ارتفاع سنج و امکان یخ زدگی هواپیما که در کمیسیون عمران این موضوعات به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =