ایسنا نوشت: وزیر علوم گفت: تا دو سال آینده پذیرش دانشجویان در دوره دکتری بر اساس همین روال فعلی یعنی ۳۰ درصد نمره آزمون و ۷۰ درصد نمره مصاحبه و غیره خواهد بود.

منصور غلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام این مطلب با بیان اینکه کنکور دکتری ۹۷ تغییری نسبت به گذشته ندارد و بر اساس روال سابق برگزار می‌شود، اظهار کرد: در آزمون امسال حدود ۲۳۴ هزار نفر شرکت کرده اند که ۵۷ درصد شرکت کنندگان مرد و مابقی زن هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری اواخر فروردین ۹۷ اعلام می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت دکتری به نسبت سال گذشته با اندکی کاهش روبرو است اما از نظر تعداد شرکت کننده تغییری تغییری صورت نگرفته است.

به گفته دکتر غلامی، با توجه به سهمی که دانشگاه‌ها در نمره آزمون دارند ممکن است در آینده این سهم افزایش یابد اما تا یکی دو سال آینده تغییری نداریم .

وزیر علوم در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد نیز گفت: خوشبختانه با هماهنگی که بین این دانشگاه و وزارت علوم اتفاق افتاده این ظرفیت‌ها تعدیل شده است. ضمن اینکه همه دانشگاه‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی از طریق آزمون موظف به پذیرش دانشجویان دکتری هستند.

دکتر غلامی به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص حذف کنکور نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قرار بود کنکور تا پایان سال ۹۷ مدل جدیدی از سنجش و پذیرش داشته باشد و ما به لحاظ زمانبندی عقب هستیم باید یک فرصتی ایجاد شود. در حال حاضر هم آموزش و پرورش و هم شورای سنجش و پذیرش زیر نظر وزارت علوم کارهایی را شروع کرده اند که برای انجام آن باید یه فرصتی از مجلس گرفته شود.

وزیر علوم تاکید کرد: در کنکور هم اکنون ۸۵ درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی دانش آموزی پذیرفته می‌شوند اما برای رشته‌ها و دانشگاه های که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند باید یک عدالتی برقرار شود تا بتوانند داوطلبان را جذب کنند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =