انتقاد هنرمندان شهرستان خوی از وضعیت کنونی تنها نگارخانه این شهر بدون سینما

سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی از امضای طومار اعتراضی هنرمندان این شهر درمورد وضعیت کنونی تنها نگارخانه شهر خوی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، تنها نگارخانه شهر بدون سینمای خوی این روزها اوضاع مناسبی ندارد و موجب اعتراض هنرمندان این شهر شده است.

شهرداری خوی به ارشاد نامه اعتراضی نوشته است

غلامعلی شریف رئیس شورای اسلامی شهر خوی در این مورد گفت: متأسفانه برخی کارها در خصوص نگارخانه خوی بدون هماهنگی اتفاق افتاده که این ناهماهنگی‌ها باعث شده تا مشکلات جزئی در این خصوص به وجود بیاید که می‌توانست با یک برنامه‌ریزی دقیق از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.
وی با اشاره به ارسال نامه اعتراضی شهرداری خوی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انجام اقدامات بدون هماهنگی با این نهاد (شهرداری) افزود: شهر ما هم به هنرمندان هنرهای تجسمی و هم به رسانه‌های دیجیتال نیاز دارد و کسی منکر این امر نیست و تنها مشکل عدم برنامه‌ریزی صحیح است البته  شورای اسلامی شهر قدم‌های مهمی برای حل این مشکل برداشته  است و در این راستا اعلام آمادگی کرده‌ایم که فضایی در پارک ملت خوی برای رسانه‌های دیجیتال اختصاص دهیم.

طومار اعتراضی هنرمندان خوی امضا شده است

نادر جلال سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی هم در این مورد گفت: متأسفانه تنها نگارخانه شهرستان خوی که نقطه امید هنرمندان این شهرستان بود در حال تغییر کاربری است و تنها طبقه اول این نگارخانه را به هنرمندان اختصاص دادند و طبقه همکف که فضای مناسب‌تر و بزرگ‌تری را نسبت به طبقه اول داشت در اختیار مرکز دیگر قراردادند که این مرکز هم متأسفانه دست به تغییر ساختار فیزیکی این طبقه زده است.
وی افزود: ما در اوایل امسال نامه‌ای به اداره کل ارشاد اسلامی استان نوشتیم و درخواست کردیم که این نگارخانه را در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار دهد تا خود هنرمندان این نگارخانه را اداره کنند و حتی هزینه جاری را نیز هنرمندان از جیب خودشان تأمین کنند و به ما پاسخ دادند که از اداره ارشاد خود شهرستان خوی اقدام کنید.
جلال اظهار کرد: ما نیز طبق دستور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نامه‌ای به اداره ارشاد خوی نوشتیم و درخواست خود را دوباره تکرار کردیم اما متأسفانه هیچ جوابی بعد از ماه‌ها دریافت نکردیم و تنها جوابی که گرفتیم این بود که شما باید کادر خود اداره ارشاد اسلامی باشید تا به شما تحویل داده شود.
سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر متوجه شدیم که قسمتی از نگارخانه به مجموعه‌ای دیگر تبدیل‌شده و تغییر فیزیکی در این ساختمان اتفاق می‌افتد و این در حالی بود که ما ماه‌ها برای حمایت از هنرمندان خویی که رسالت این نگارخانه بود، تلاش کردیم و نتیجه نگرفتیم.
جلال در پایان گفت: حدود دویست نفر از هنرمندان خویی در اعتراض به این اقدام طوماری را امضا کردند و این طومار را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دادیم که نکته جالب این بود که حتی خود کارشناس هنرهای تجسمی از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد و خودش نیز طومار را برای اعتراض امضا کرد ولی به‌هرحال امیدواریم مسئولان حرف دل هنرمندان خویی را بشنوند و گام‌های اساسی برای رفع مشکلاتشان بردارند و تنها نقطه امید این هنرمندان را نابود نکنند.

گفتنی است، شهرستان خوی، یکی از شهرهای بدون سینمای کشور است که متاسفانه هر ۳ سینمایش تعطیل شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =