انتقاد فرماندار آستارا از مدیریت بی در و پیکر خدمات درمانی در این شهرستان

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مدیریت خدمات درمانی در این شهرستان بی در و پیکر است و این جای انتقاد دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونس رنجکش در حاشیه بازدید سرزده از مرکز خدمات درمانی شهر لوندویل اظهار داشت: متاسفانه وضعیت نامطلوب خدمات درمانی در این شهر اسفناک است و این نشان دهنده عدم مدیریت صحیح و نظارت های لازم مدیریت بهداشت درمان استان و شهرستان در این زمینه است .

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در خصوص شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی لوندیل متاسفانه این وضعیت هم اکنون اجرایی نشده و مردم دچار مشکل هستند.

رنجکش ادامه داد: برغم برنامه ریزی های رئیس شبکه بهداشت درمان آستارا برای راه اندازی این مرکز درمانی شبانه روزی، وی از خودداری پزشکان در این زمینه سخن به میان می آورد که این امر پذیرفته نیست و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید تکلیف اقدامات خود سرانه را روشن کند.

وی اظهار داشت: پزشکان موجود در این مرکز پس از وقت اداری در آنجا حضور ندارند و این امر موجب اختلال در ارایه خدمات درمانی به مردم شده است و مسوولان بهداشت و درمان باید پاسخگوی نارضایتی های مردم و هزینه های اجتماعی آن باشند.

فرماندار آستارا یادآور شد: حوزه مدیریت بهداشت درمان استان و بخش های نظارتی آن باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند و این پذیرفته نیست که کادر درمانی به تشخیص خود عمل کنند.

وی ادامه داد: شهر لوندویل با توجه به موقعیت خاص آن از لحاظ قرار گرفتن در مسیرجاده ترانزیتی و تردد جمعیت بسیاری از این مسیرعلاوه بر ساکنان منطقه که نیازمند دریافت خدمات هستند، جمعیت شناور نیز به صورت ویژه در حوزه بهداشتی و درمانی باید به صورت شبانه روزی خدمات به آنها داده شود و هر چه سریعتر باید وضعیت این مرکز مشخص شود.

رنجکش یادآور شد: باتمام محدودیت ها و مشکلاتی که دولت تدبیر و امید دارد تمام تلاش خود را برای تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی انجام داده است که می توان به راه اندازی بیمارستان جدید شهید بهشتی و همچنین احداث بیمارستان جدید در شهر لوندویل که در ایام دهه فجر امسال کلنگ زنی آن انجام شد اشاره کرد و این شایسته نیست که به دلیل ضعف در مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی خدمات صادقانه و سازنده دولت به زیر سوال بروند.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست هر چه سریع‌تر وضعیت نابسامان مدیریت مراکز درمانی در این شهرستان را ساماندهی نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =