سایت تابناک متعلق به محسن رضایی نوشت:در آخرین روز‌های بهمن ماه و در شرایطی که ابهامات فراوان پیرامون خودکشی کاووس سیدامامی در زندانِ مجهز به دوربین‌های امنیتی مطرح بود، در جنوب کشورمان و در یکی از شهر‌های استان هرمزگان سه تن دیگر از فعالان حیات وحش بازداشت شدند. بازداشتی که این بار هم در خصوص آن اطلاع رسانی نشد.

سه تن از فعالان محیط زیست موسسه «حافظان طبیعت لاوردین» در بندر لنگه بازداشت شده اند و تاکنون درباره علت و مکان بازداشت آنان اطلاع رسانی نشده است. این پایگاه خبری با اشاره به واقعه خودکشی سیدامامی، نسبت به تکرار چنین حوادثی هشدار داد.

درست مثل پرونده «موسسه حیات وحش میراث پارسیان» که با دستگیری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این موسسه در یک روز رقم خورد و، چون نهاد دستگیر کننده، یکی از نهاد‌های امنیتی بود، ترجیح داد درباره آن اطلاع رسانی نکند. وضعیتی که با انتشار خبر مرگ مدیرعامل این موسسه در سلولش در زندان، تغییر کرد.

انتشار این خبر همان و تلاش برخی مسئولان و نهاد‌ها برای توضیح دادن در خصوص این بازداشت، دلیل آن، چگونگی مرگ سیدامامی و اتهامات وارد به وی و همقطارانش، همان. تلاشی که به برگزاری نشست میان نهاد امنیتی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی پخش فیلمی عجیب و غریب در رسانه ملی هم کشیده شد و یک هدف مهم را دنبال می‌کرد؛ اینکه دستگیرشدگان ارتباطات جاسوسی داشته‌اند!

موضوعی که اگر از رد یا تایید آن صرف نظر کرده و اظهار نظر در خصوص آن را به افراد مسئول واگذار کنیم، باز جای طرح این سوال را باقی می‌گذاشت که چرا بازداشت این افراد اطلاع رسانی نشده است؟ مگر نه این است که بازداشت طولانی مدت افرادی که فعال محیط زیست و همکار سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند، شائبه برانگیز و شایعه ساز است؟

بستری که موجب شد برخی به مرگ سیدامامی به دلیل خودکشی یا موارد مطرح دیگر در خصوص پرونده وی و همکارانش به دیده تردید بنگرند و نتیجه این تردید، اتفاق خوشایندی نباشد. وضعیتی که به نظر می‌رسید بتواند مسئولان را مجاب کند که رویه شان در این دست موارد را تغییر دهند یا دست کم مانع از آن شوند که بازداشت‌های بعدی شان در هر زمینه، به شائبه‌هایی که به دستگیری سیدامامی و همکارانش وارد است، مبتلا شود.

اتفاقی که تاکنون رخ نداده است. این را می‌شود از بازداشت سه تن دیگر از فعالان حیات وحش، این بار در بندر لنگه دریافت که هنوز ادامه دارد، اما درباره آن توضیحاتی ارائه نشده است. اعضای «موسسه حافظان طبیعت لاوردین» که ایشان هم از سوی یک نهاد امنیتی بازداشت شده‌اند، اتهاماتشان نامعلوم است و توضیحی درباره آنان به افکار عمومی داده نشده است. انگار نه انگار که چه اتفاقی در پرونده مشابه رخ داده است!

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    1 0
    كدام ارگان ان شالله بازداتشان كرده? چرا ابهامات درباره مرگ سيدامامي پاسخ داده نميشه?
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    0 0
    جرنش این بود که اسرار هویدا میکرد
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    1 0
    متاسفانه نهادهایی که باید در جهت امنیت کشور حرکت کنند ناخواسته دارند تیشه به ریشه امنیت کشور می‌زنن و متوجه این خسارت عظیمی هم که وارد می‌کنند نیستند.