نماینده ولی فقیه در لرستان: نهاد امور تربیتی باید نسلی هم تراز با انقلاب تربیت کند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان خرم آباد با تبریک ۸ اسفندماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش شکل گرفت و مهمترین رسالتش تربیت نسلی هم تراز با انقلاب اسلامی است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی با بیان اینکه این نهاد مسئولیت سنگینی را به دوش گرفت، تصریح کرد: جلوگیری از تفکرات انحرافی و غلط و بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی بر عهده این نهاد است. وی خاطر نشان کرد : امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد.

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه تاکید کرد: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب باشد و جوانان را خلاق و متفکر تربیت کند و ارزش های اسلامی و انقلابی را به آنها تزریق کند.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می گیرد و هیچ کودکی مراتب عالیه را طی کند ، مگر اینکه اساس تربیت او بر پایه های قوی و محکم استوار باشد.

آیت الله میرعمادی به حدیثی از مولای متقیان اشاره کردو افزود : آن حضرت فرمودند قلب نوجوان و جوان مانند زمینی خالی است که هر بذری روی آن پاشیده شود ،آنرا می پذیرد و این سخن نشان می دهد که لوح قلب نوجوان و جوان پاک است و درست تربیت شود ، نتیجه خواهد داد .

امام جمعه شهرستان خرم آباد در ادامه نوجوان و جوان را به نهالی تشبیه کرد که انسان می تواند آن را هر طور که می خواهد رشد دهد و ادامه داد : اگر انسان از سنین کودکی و نوجوانی گذر کند تربیت مشکل تر می شود و مانند گذشته نمی توان بر قلب و روح او تاثیر گذاشت .

آیت الله میرعمادی در ادامه به عوامل تاثیرگذار در تربیت هم اشاره کرد و افزود : گرچه از گذشته گفته شده که خانواده ؛ محیط اجتماع ، مدرسه ؛ جامعه و .... در تربیت کودک تاثیر دارد ولی امروز عوامل دیگری هم در تربیت تاثیر دارند که از خارج از اراده ماهستند و از آن جمله می توان به کتاب ، فیلم ، رسانه ، رسانه ها ، شبکه های مجازی اشاره کرد .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد : امروزه شبکه های مجازی رقیب آموزش و پرورش در تربیت فرزندان هستند و تقریبا همه نوجوان و جوانان به نوعی درگیر با این وسیله ارتباطی شده اند.

آیت الله میرعمادی به نقش الگوها در تربیت فرزندان هم اشاره کرد و ادامه داد : الگوها نقش عمده ای در تربیت دارند و نوجوانان و جوانان به دلیل کمال خواهی و علاقمندی به رشد و ترقی به الگو نگاه می کند . وی الگو های موفق را در تربیت مطلوب تاثیر گذار برشمرد و افزود: جوان و نوجوان به دنبال الگوهای نو و جذاب می گردد و باید از روش الگویی برای تربیت فرزندان استفاده کرد.

امام جمعه خرم آباد به معرفی الگو توسط قرآن کریم ، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و تاکید کرد : حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی کامل انسانی است که به ما معرفی شده و سبک تربیتی حضرت فاطمه زهرا (ع) در عرصه های مختلف زندگی می تواند نمونه خوبی برای خانواده ها باشد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =