ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در حادثه تیراندازی دبیرستان 'استونمن داگلاس' فلوریدا چهار افسر پلیس از ورود به داخل ساختمان دبیرستان و مواجهه با فرد ضارب کوتاهی کرده و نظاره گر این حادثه خونبار بودند.

سی ان ان افزود: تاکنون مشخص شده که چهار افسر پلیس در صحنه حادثه تیراندازی استونمن داگلاس در 'پارکلند' ایالت فلوریدا که در آن 17نفر کشته و 14 تن دیگر مجروح شدند، حضور داشتند که اقدام به ورود به ساختمان این دبیرستان که واقعه ای خونبار در آن درجریان بود و درگیر شدن با ضارب را انجام ندادند.

سی ان ان درادامه گزارش داد: به گفته کلانتر بخش 'براوارد' (Broward County)، حادثه تیراندازی در دبیرستان استونمن داگلاس به مدت چهار دقیقه به طول انجامیده است.

این رسانه تصویری آمریکاافزود: تصاویر دوربین های مداربسته دبیرستان استونمن داگلاس نشان می دهد که 'اسکات پترسون' (Scot Peterson) افسر پلیس به جای آنکه وارد دبیرستان شده و با فرد ضارب درگیر شود، در کنار ساختمان دبیرستان ایستاده بود.

سی ان ان ادامه داد: اکثر والدین خشمگین می گویند که پترسون بیشتر نگران بازنشستگی خود بوده تا اینکه به انجام وظیفه حمایت از مردم.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: پیترسون تنها افسر پلیسی نبود که دراین ماجرا قصور کرد بلکه نیروهای ضربت زمانی که دیدند سه افسر پلیس دیگر در بیرون از ساختمان دبیرستان ایستاده و داخل نشده اند، شوکه شدند.

سی ان ان گزارش داد: در کنفرانس خبری که از سوی اداره پلیس 'کورال اسپرینگ' (Coral Spring) دراین باره به عمل آمد، مقامات این اداره از دادن پاسخ به این اتهامات سر باز زده و تنها به آنچه افسران پلیس در آنروز انجام دادند، به خبرنگاران پاسخ دادند.
بنابراین گزارش اسکات پترسون روز پنجشنبه گذشته در پی این حادثه از کار معلق و متعاقب آن استعفا داد.

 این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان ملاقات با بازماندگان و دانش آموزان دبیرستان استونمن داگلاس که خواهان اصلاحات در قانون حمل اسلحه بودند، خواستار مسلح کردن معلمان و مربیان مدارس در سراسر آمریکا شد.

«نیکولاس کروز» 19 ساله روز 25بهمن ماه به دبیرستان استونمن داگلاس واقع در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را کشت و 14 تن دیگر را مجروح کرد وی سال گذشته میلادی «به دلایل انضباطی» از مدرسه اخراج شده بود.

این درحالی بود که پلیس فدرال آمریکا (FBI) متهم به سهل انگاری در نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره کروز و متهم به نقض پروتکل های مربوطه به چنین هشدار هایی شده است.

سی ان ان در مورخ دوم بهمن ماه گذشته و بنابر آمار ارائه شده از سوی (Everytown for Gun Safety) گزارش داد:روزانه بطورمتوسط 96 آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی کشته می شوند، بیش از دونفر دیگر نیز مجروح می شوند که ازاین تعداد حدود هفت نفر کودک و نوجوان هستند.

این رسانه خبری آمریکایی همچنین به نقل از منبع دیگری به نام ' Gun Violence Archive' افزود که با شروع سال میلادی جدید ، تاکنون بیش از یکهزار و 800 نفر بر اثر تیراندازی در آمریکا کشته شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    0 1
    جالبه....یادم نمیره که توی حادثه ورود داعش به مجلس چطور حان بر کفان سپاه رفتند داخل مجلس تا به کسی آسیب نرسه...