استاندار چهارمحال وبختیاری ، با صدور پیامی پنجم اسفند، فرارسیدن روز مهندس را به جامعه مهندسین استان تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،"اقبال عباسی" در این پیام آورده است، پنجم اسفند ماه سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان اسلام که به نام روز مهندس در تقویم ملی ایران آمده است ، یادآورخلاقیت ها ، نوآوری ها ، خودباوری های مهندسان این سرزمین است.
نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه مدقانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است، مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند .
روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.
فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری، تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =