غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، یک نفر در بیمارستان فوت شده ولی نمی‌دانم درویش بوده یا نه.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست يكصد و بيست و پنجم خود با خبرنگاران ضمن تسلیت به بازماندگان سانحه هوایی تهران - یاسوج از مسئولان خواست رسیدگی به این موضوع را هر چه سریعتر انجام دهند.

معاون اول دستگاه قضایی درباره وقایع خیابان پاسداران هم گفت: همانطور که مردم شاهد بودند، برخی از افراد که داعش‌گونه به نظم و امنیت مردم تعرض کردند در خیابان پاسداران باعث مشکل شدند و مخل زندگی مردم و امنیت عمومی شدند. همانطور که از ناحیه بسیاری از مردم و مسئولان عزیز درخواست بحق درباره رسیدگی قاطع و سریع با مجرمان ناامن سازی محیط انجام شد، این کار به سرعت و قدرت پیش می‌رود. افرادی را نیروی انتظامی و امنیتی بازداشت کردند. تعداد کافی معاون دادستان و بازپرس و قاضي هم به رسیدگی به این مسئله اختصاص یافت.

او افزود: به پرونده یک نفر از این افراد که داعش‌گونه پاسداران نظم و امنیت کشور را به شهادت رساند و تصاویر او هم معلوم بود، ظرف دو روز، رسیدگی شد و با صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه رفت. نه تنها درباره این فرد که افرادی را شهید کرده است، بلکه تمام کسانی که در این جرم و جنایت به هر نحوی شرکت، مباشرت، سببیت و معاونت داشتند تحت تعقیب قرار می گیرند و محاکمه خواهند شد. چه بسا برخی از افراد هنوز دستگیر نشده باشند و محرک و مسبب بودند هنوز شناسایی نشده و تحت تعقیب قرار نگرفته اند.

اژه‌اي ادامه داد: در ساعات اول اين اتفاق، تعداد قابل توجهی دستگیر و عده اي بعدا تعقیب می شوند. کسانی که ضرورت نداشته باشد یا بیگناه باشند آزاد می شوند و درباره کسانی که قرار مجرمیت صادر می شود به اطلاع می‌رسانیم. آنهایی هم که آزاد می‌شوند دو نوعند؛ کسانی که بیگناه دستگیر شده و در بین جمعیت بوده‌اند و گروه دوم هم گناهکار هستند ولی جرمشان جزئی است و با قرار مناسب ازاد می شوند.

اژه ای در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره تعداد بازداشتی و تلفات اشخاصی که در اغتشاشات خیابان پاسداران دخیل بودند، گفت: اخیرا یک نفر در بیمارستان فوت شده ولی نمی‌دانم او درویش بوده یا نبود. شنیده‌ام یک نفر فوت شده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =