برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در خرم آباد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده از برگزاری کارگاههای آموزشی در جهت توان افزایی زنان در زمینه های تاب آوری ، کشاورزی ، اقتصادمقاومتی و معیشت بومی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، لیلا سلاحورزی در کمیته بزرگداشت هفته زن و مقام مادر اظهار داشت: برگزاری کارگاههای آموزشی در جهت توان افزایی زنان در زمینه های تاب آوری ، کشاورزی ، اقتصادمقاومتی و معیشت بومی توسط فرمانداریهای تابعه در سطح استان جهت دختران جوان وزنان سرپرست و بدسرپرست اجرا می گردد.

وی به تبیین و تشریح برنامه های هفته بزرگداشت زن و مقام مادر پرداخت و بیان داشت: برنامه های متناوب و جدیدی در قالب نشست های تخصصی حقوقی با موضوع خانواده اعم از تحکیم بنیان ، طلاق ، ارتقاء جایگاه زنان ، کار گاه های آموزشی در جهت توان افزایی زنان در زمینه های تاب آوری ، کشاورزی ، اقتصاد مقاومتی و معیشت بومی ، نشست ها و نمایشگاه های کار آفرینان و تولیدکنندگان زن ، جشنواره های فرهنگی - هنری ، برگزاری گفتمان های بین نسلی ، افتتاح پروژه، کارگاه تخصصی صندوقهای روستایی ، شرکت های تعاونی نمایشگاه بازارچه و ... ، دیدار با شخصیت های مذهبی ، سیاسی ، خانواده شهدا، تجلیل از زنان شاخص هنری ، علمی ، فرهنگی و نشست باسمن ها و تشکل های غیر دولتی زنان برای پشبرد و بهبود وضعیت اجتماعی برگزار می گردد.

سلاحورزی افزود: جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و جهت تکریم مادران و همسران شهدا در خرم آباد برگزار می گردد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام ارزشمند زنان حماسه آفرین با محوریت همسران رزمندگان ، شهداء ، جانبازان ،تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهداء و تاسی ایشان به الگوی فاطمی و زینبی ، جریان سازی فرهنگی به منظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و بویژه در نسل جدید از اهداف جشنواره اسوه های صبر و مقاومت است.

سلاحورزی به تلاش برای ایجاد زمینه های حضور و مشارکت زنان و خانواده ها در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی منطبق بر دوران دفاع مقدس پرداخت وتصریح کرد: ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی ، تقویت ایمان ، معرفت دینی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه در حوزه زنان و خانواده و انسجام بخشی فعالیتهای حوزه زنان و دفاع مقدس در دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =