مهر نوشت: مدیر امور سینمایی استان اصفهان گفت: سینما ایران به شکل کامل خراب شد و در طول مدت تخریب هیچ نوع واکنشی را از مسئولان استان از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد نبودیم.

سید مصطفی حسینی اظهار داشت: سینما ایران به شکل کامل خراب شد و در طول مدت تخریب هیچ نوع واکنشی را از مسئولان استانداری، شهرداری، شورای شهر و به ویژه متولی فرهنگ استان یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان شاهد نبودیم.

وی افزود: اگر از نامه‌ رسمی که مسئولان بنیاد شهید را ملزم به واگذاری این سینما می‌کند عبور و فراموش کنیم که تخریب سینما ممنوع و غیرقانونی است اما از همه عجیب‌تر این است که هیچ مسئولی در شهر اصفهان نتوانسته جلوی تخریب یک مکان فرهنگی را بگیرد و واکنشی نیز در این زمینه نشان نداد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان بیان داشت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این گلایه را داریم که در طول بیش از یک ماه گذشته تاکنون که تخریب سینما ایران آغاز شده است حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام صادر نکرده و سکوت کامل اختیار کرده است.

وی تاکید کرد: سوال اینجاست که اگر شهرداری اصفهان مجوز تخریب سینما ایران را صادر نکرده است پس چگونه این سینما را به راحتی خراب کردند.

نگرانی از کمبود سینما در اصفهان و سکوت در برابر تخریب سینما ایران

حسینی با اشاره به اینکه صیانت از فرهنگ این شهر تنها با حرف و گفت‌وگو امکان پذیر نیست، بیان داشت: هم اکنون تعدادی سینماهای اصفهان با استاندارد جهانی فاصله بسیار دارد مسئولان شهر و استان در همایش‌های مختلف از این امر ابراز تاسف و نگرانی می‌کنند اما به راحتی از تخریب سینما ایران عبور کرده و حتی در این زمینه نگرانی و تاسف نیز ابراز نداشتند.

وی ادامه داد: به عقیده من باید به حال شهری که به پایتخت فرهنگی کشور شهرت دارد اما مسئولان شهری آن در قبال تخریب مکان‌های فرهنگی مانند سینماهای آن سکوت اختیار کرده‌اند، گریست.

سکوت مسئولان استانی و شهری در قبال سینما

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: ما هر روز در کانال‌ها و گروه‌هایی که دوستانی از مسئولان استانی و شهری حضور دارند در ارتباط با ادامه تخریب این سینما اطلاع رسانی کردیم اما شاهد هیچ نوع اقدام عملی و یا ابراز تاسف زبانی نیز نبودیم تا اینکه سینما به شکل کامل خراب شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =