مهر نوشت: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: از ابتدا تا انتهای بازار ناایمن است. این ناایمنی به مرور زمان رخ داده و در بعضی از دوره‌ها شدت پیدا کرده است.

جلسه مشترک کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، معماری وشهرسازی و عمران و حمل ونقل با موضوع بحث و تبادل نظر درباره «اصلاح زیرساخت‌های خدماتی و ارتقای ایمنی بازار بزرگ تهران» برگزار شد. در این جلسه اعضای کمیسیون‌های مربوطه به همراه نماینده فرمانداری، نماینده دادستان عمومی انقلاب، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نماینده معاونت فنی و عمرانی شهرداری، شهردار منطقه ۱۲، نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، نماینده اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده شرکت گاز، رییس اتاق اصناف و رییس هیات امنای بازار تهران حضور داشتند.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: از ابتدا تا انتهای بازار ناایمن است. این ناایمنی به مرور زمان رخ داده و دربعضی از دوره‌ها شدت پیدا کرده است. او ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و شهرداری تهران اقداماتی را در حوزه ایمن‌سازی انجام داده‌اند، کسبه هم باید در این اقدامات مشارکت کنند. رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت ۲۰ صنف در بازار تهران گفت: ۳۰ عامل بحران‌زا، وجود فعالیت‌های عمرانی غیرمجاز، سازه‌های سقف و غیره نشان‌دهنده این است که باید بحث ایمن‌سازی با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

نوری تاکید کرد: بخشی از وظیفه ایمن‌سازی به عهده نهادهای حاکمیتی است و بخش دیگر به عهده مالکان و ذی نفعان است که باید هزینه‌ای برای ایمن‌سازی املاک خود بکنند. نقش ذی نفعان و مشارکت شهروندان در این اقدام بسیار مهم است و بدون حضور آن‌ها قطعا این اقدام به نتیجه نخواهد رسید. رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست وخدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به حریق ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر گفت: آتش‌نشانان غیور ما که اغلب آن‌ها زیر ۳۰ سال سن داشتند در زمان این حادثه همه ملتهب بودند، ما باید با اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و جان آن‌ها را به‌خطر نیندازیم. او در پایان تصریح کرد: تاب‌آوری شهر تهران بسیار پایین آمده و نباید ایمن‌سازی مشمول زمان طولانی شود.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =