ایران نوشت: سال 93 یکی از شهروندان ساکن شهرستان قدس پای معامله‌ای نشست و پیش پرداخت خرید آپارتمانی را داد. اما پیش از اینکه خانه‌اش را تحویل بگیرد فروشنده«سعید» متواری شد.

مرد خریدار برای گرفتن 30 میلیون تومان پول از دست رفته‌اش و پیدا کردن فروشنده به جست‌و‌جو پرداخت اما آخرین باری که به بنگاه رفت فهمید که خانه فروخته شده است.

او که شوک زده بود پس از پیگیری‌های فراوان خریدار خانه را پیدا کرد. اما دریافت که او این خانه را سه ماه پس از معامله اقساطی، به‌صورت نقدی به فرد دیگری فروخته است. همه اسناد فروش کامل بود و خریدار نیز به‌خاطر نیاز مالی به‌طور ضرب‌الاجل خانه را فروخته بود. در این میان موضوعی که روشن بود اینکه «سعید»- فروشنده اول- کلاهبرداری کرده و با فروش خانه به دونفر میلیون‌ها تومان به‌جیب زده است.

آوارگی عروس و داماد با حکم جعلی

با شکایت مرد مالباخته از «سعید» پرونده‌ای دراین باره دردادگستری شهرستان قدس تشکیل شد و پس از سه سال، قضات علاوه بر محکومیت 2 ساله زندان برای متهم، او را به پـــــرداخت رد مال محکوم کردند. اما چندی قبل، متهم پیش از اینکه حکم زندانش اجرایی شود در اقدامی عجیب حکم تخلیه فوری خانه را گرفت و با حکمی که در دست داشت مأمورانی با خود همراه کرد و با شکستن قفل، خانه را تخلیه کرد.

بنا به اظهارات ساکنان محلی، عروس و دامادی که مستأجر خانه بودند، در زمان این اتفاق در محل کارشان بودند که به‌دنبال تماس همسایه‌ها سراسیمه به خانه آمده و با لوازم خانه‌شان در خیابان روبه‌رو شدند.

این زوج که 4 سال مستأجر این خانه بودند، در حالی با وسایل درهم شکسته‌شان در کوچه روبه‌رو شدند که هیچ اطلاعی از درگیری فروشنده و خریداران قبلی خانه نداشتند.

با شکایت این زوج مشخص شد صاحبخانه آنها مالک چهارم خانه است که یک سال قبل آن را با مستأجر معامله کرده و او نیز از پیشینه این آپارتمان اطلاعی نداشته است.

در دادگاه چه گذشت؟

در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه شهرستان قدس، قاضی در حالی که اعلام کرد با وجود اجاره نامه و نبود اخطار و هشدار برای ساکنان خانه، این زوج باید 21 روز مهلت می‌گرفتند، پرونده بدون تعیین قرار برای «سعید» به جریان افتاد. در حال حاضر مستأجر خانه و مالکان به صورت سریالی از هم شکایت کرده‌اند تا دادگاه پس از بررسی شرایط حکم این پرونده را صادر کنند. حکمی که شاید سال‌ها زمان ببرد تا به نتیجه برسد...

یکی از مالباختگان  گفت: «آن‌طور که ما فهمیده‌ایم «سعید» بارها به بهانه انجام کارهای شهرداری و... از مردم مبالغ میلیونی گرفته و علاوه بر این پرونده، چندین کلاهبرداری دیگر نیز انجام داده است. اما تعجب ما از آن است که چرا با این همه پرونده هنوز آزاد می‌گردد. معلوم نیست تا به نتیجه رسیدن پرونده ما، او چند نفر دیگر را سرکیسه کند. امیدواریم این پرونده زودتر پیگیری شود تا هر چه سریعتر همه به‌ حق خودشان رسیده و این شیاد و کلاهبردار نیز به‌ سزای اعمالش برسد.»

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =