۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، اگر ثابت شود دولت دمشق در غوطه شرقی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، لندن از حملات هوایی علیه این دولت حمایت می‌کند و غرب نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سخنرانی در مجلس عوام گفت: هیچ راه حل نظامی وجود ندارد که بتوان با کمک آن صلح را در سوریه جنگ زده برقرار کرد. اما اگر اسناد و مدارک مسلم و قطعی درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یا حامیانش وجود داشته باشد، ما موافقیم که امکان استفاده از حملات هوایی محدود وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از مردم معتقدند آمریکا "کار درستی" انجام داد که آوریل سال گذشته میلادی در واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی به یکی از فرودگاه‌های نظامی سوریه با موشک کروز حمله کرد. امیدوارم که غرب نیز نسبت به این قضیه بی تفاوت نباشد.

این اظهارات بوریس جانسون یک هفته پس از آن مطرح شد که غرب مدعی شد ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی دست به یکی از شدیدترین بمباران‌ها در جریان جنگ هفت ساله سوریه زدند.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرده و خواستار برقراری یک آتش‌بس ۳۰ روزه بدون تاخیر شد اما کشتارها همچنان ادامه دارد.

جانسون درخصوص این حملات گفت: پارلمان گزارش خود را درخصوص گزارشات نگران کننده استفاده از گاز کلر ارائه خواهد داد. من خواستار انجام تحقیقات درخصوص این گزارشات شده‌ام و می‌خواهم هرکسی که در سوریه مسئول استفاده از تسلیحات شیمیایی است، محاکمه شود و به سزای عمل خود برسد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =