فرماندار شهرستان خرم دره گفت: امسال نیز کالاهای اساسی مصرفی خانوارها به میزان کافی و با قیمت مناسب و دسترسی آسان در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ حجت محمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم‌دره، بر ضرورت نظارت جدی بر بازار و برخورد اتاق اصناف با فروشندگان غیر مجاز در سطح شهرستان با هماهنگی نیروی انتظامی تاکید کرد.
وی با تاکید بر استمرار فعالیت واحد بازرسی اداره صنعت معدن وتجارت و نیز اتاق اصناف در قالب گشت های سیار، اظهار کرد: بازرسین باید در راستای کنترل بازار به ویژه در روزهای پایانی سال، حضور ملموسی در سطح بازار داشته باشند و در صورت بروز تخلف با متخلفین برخورد کنند.
رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم دره ،تصریح کرد :کشیک بندی واحد های صنفی تامین کننده نیازهای اساسی مردم، از جمله واحد های صنفی میوه و تره بار، رستوران، نانوایی ها و ... نیز پیش از آغاز سال جدید باید در دستور کار قرار گیرد .
محمدی جهت تنظیم بازار و قیمت میوه، گوشت قرمز و گوشت سفید از جهاد کشاورزی خواست همانند سال گذشته توزیع این اقلام در چند نقطه شهری و روستایی در روز های پایانی سال و عید نوروز را با نصب بنر و قیمت مناسب اطلاع رسانی و توزیع نماید.
نماینده عالی دولت در شهرستان خرم دره ادامه داد: باید گشت گروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری، بهداشت محیط، اتاق اصناف، صنعت، معدن وتجارت، تعزیرات و سایر ادارات به منظور رفع نواقص و ارائه بهتر خدمات به مسافرین نوروزی در مجتمع حضور یابند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت را حمایت از تولید داخلی واشتغال دانست و گفت: باید در خصوص مزایای خرید اقلام تولید داخل، اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند با خرید هر کالای خارجی چه ضربه ای به اشتغال کشور وارد می کنند.
فرماندار خرم‌دره یادآور شد: خرید کالای خارجی باعث رونق اقتصادی در دیگر کشورها و افزایش بیکاری بیشتر جوانان کشور می شود و موجب خروج ارز از کشور می شود.
رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم دره با اشاره به ضرورت ساماندهی جمعه بازار این شهرستان گفت: شهرداری و شورا باید به منظور ساماندهی سبزی فروشان، میوه فروشان و جمعه بازار تا 15 اسفند نسبت به جانمایی صورت گرفته و نقل مکان اقدام نمایند.
وی از استقرار اداره تعاون روستایی شهرستان طی هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با استقرار این اداره شهرستان بتواند از خدمات آن بهره مند شود.
محمدی در ادامه با اشاره به مراسم چهارشنبه آخر سال نیز گفت: باتوجه به برگزاری همه ساله این مراسم در روز های پایانی سال، آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای ایجاد آرامش در این روزها ضروری است.
گفتنی است در ادامه جلسه نیز کریمی رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان خرم دره تعداد بازرسی های انجام شده از اصناف را 1634 مورد اعلام کرد وگفت: از این تعداد 150 مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شده است.
کریمی افزود: امسال توسط واحد بازرسی اصناف 1066 مورد بازرسی در شهرستان صورت گرفته است در این رابطه نیز 114 مورد پرونده به ارزش 8 میلیون ریال جهت انجام مراحل قانونی تشکیل و ارسال شده است.
وی ادامه داد: طی همین مدت 119 مورد تماس با واحد 124 شکایت واصله بوده است.
کریمی با اشاره به طرح نظارتی نوروزی گفت: طرح نظارتی این اداره در نوروز امسال از 15 بهمن تا 15 اسفند به صورت گشت و نظارت ارشادی می باشد و از 15 اسفند تا 15 فروردین 9 نظارت همراه با برخورد با متخلفین خواهد بود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =