۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

ایرنا نوشت:گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای به همه گمرک های اجرایی، ترخیص همه خودروهایی را که تا پیش از نهم دی ماه امسال ثبت سفارش شده اند، به اعلام شماره ثبت سفارش منوط کرد.

 گمرک جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه در بخشنامه ای اعلام کرد ترخیص همه خودروها (به استثنای خودروهای مربوط به محل مصوبات جانبازان و معلولان) که تا پیش از نهم دی ماه ثبت سفارش شده و پذیرش درخواست ابطال اظهارنامه های مربوط، فقط به اعلام شماره ثبت سفارش، شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام منوط است.

 سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به دلیل حجم بالای واردات و به دلیل آنچه رییس سازمان توسعه تجارت ایران آن را «مدیریت منابع ارزی» عنوان کرد، از تیرماه بسته شد؛ زیرا دولت قصد داشت شیوه نامه جدیدی را برای واردات خودرو تهیه و تصویب کند.

معاون اول رییس جمهوری نهم دی ماه دستورالعمل جدید واردات خودرو را که در هیات وزیران تصویب شده بود، ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل واردات خودرو سواری، با توجه به ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال 1388 به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط می شود.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از 40 هزار دلار یا دارای حجم موتور بالای 2500 سی‌سی ممنوع شد.

دولت در این دستورالعمل، تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا 1500 سی‌سی را 55 درصد، خودروهای سواری با حجم موتور 1501 تا 2000 سی‌سی را 75 درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی را 95 درصد اعلام کرد.

پس از آن بود که از دهم دی ماه سامانه ثبت سفارش خودرو باز شد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =