روزنامه شرق نوشت: تحقیقات برای کشف واقعیت درباره ادعای افرادی که هر‌کدام خود را شاکی پرونده و دیگری را متهم می‌دانند، با دستور بازپرس ویژه سرقت آغاز شد.

سه نفر از این افراد که برادر هستند، پس از اطلاع از حضور مأموران کلانتری ١٣٥ آزادی فرار کردند و در پی تعقیب و تیراندازی دستگیر شدند.

ماجرا زمانی شروع شد که فردی که در حوالی میدان آزادی در حال تردد با خودروی شخصی‌اش بود، به مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرد و از اتفاقات مشکوک در خودروی پژو ٤٠٥ و پلاک مخدوش آن خبر داد. مرد راننده که خود وکیل دادگستری بود، به پلیس راهنمایی و رانندگی که کنار خیابان توقف کرده بود، گفت احتمالا سرنشینان این خودرو قصد ربودن دختری را داشته‌اند و پای او از شیشه ماشین بیرون بوده است.

به‌این‌ترتیب مأموران شناسایی و تعقیب خودرویی را با مشخصاتی که راننده جوان به آنها داده بود، در دستور کار قرار دادند و در فاصله چند خیابان جلوتر خودرویی با مشخصات اعلامی شناسایی شد. پس‌از‌آن مأموران راهنمایی و رانندگی دستور توقف برای خودرو را صادر کردند؛ اما راننده بدون توجه به دستور پلیس به مسیر خود ادامه داد تا اینکه پس از یک پیچ فردی که در کنار خیابان ایستاده بود، مدعی شد او را از خودروی ٤٠٥ تحت تعقیب بیرون انداخته‌اند. در نهایت خودروی مد‌نظر نیز متوقف شد و همه به کلانتری ١٣٥ آزادی انتقال یافتند تا پرونده‌ای درباره موضوع تشکیل شود.  روز گذشته این افراد برای انجام تحقیقات بیشتر در شعبه ٥ بازپرسی دادسرای ویژه سرقت واقع در سه‌راه آذری حاضر شدند و به سؤالات بازپرس «ایردموسی» پاسخ دادند.

مرد جوانی که مدعی بود از ماشین در حال حرکت به بیرون پرتاب شده است، درحالی‌که آثار کبودی روی صورتش بود، در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل خودروی پرشیا‌ی خود را در سایت دیوار آگهی کردم تا بفروشم. پس از مدتی فردی با من تماس گرفت و در صادقیه قرار گذاشتیم. دو پسر با من سر قرار آمدند و من به آنها گفتم که من خودرو را قسطی خریده‌ام و چهار میلیون تومان از اقساطم باقی مانده؛ برای همین قرار شد برای انجام کارهای اداری و استعلام و این کارها به مرکز شهر برویم تا خودرو را به نام آنها بزنم. به آنها پیشنهاد دادم خودرو را در پارکینگ بگذاریم؛ اما آنها گفتند گوشه خیابان امن است و بعد قرار شد با تاکسی برویم. اول یک خودروی پراید جلوی پای ما توقف کرد؛ اما آنها گفتند در آن جا نمی‌شویم و خودروی بعدی ٤٠٥ بود که وقتی جلوی پای ما توقف کرد و آنها در را باز کردند، ناگهان من را به داخل خودرو هل دادند و قصد ربودن من را داشتند که مقاومت کردم و در بین راه فردی متوجه درگیری ما شد و موضوع را به پلیس اطلاع داد. آن‌موقع بود که آنها من را بعد از یک پیچ بیرون انداختند و کمی جلوتر دستگیر شدند.

در ادامه سه برادری که پس از تعقیب‌و‌گریز و تیراندازی دستگیر شده بودند و از آنها دو قبضه چاقو، یک دستگاه پُز، پنج عدد سوئیچ خودرو و چهار عدد ریموت دزدگیر کشف شده بود، ماجرا را توضیح دادند.

برادر بزرگ‌تر گفت دو برادرم قبلا ماشین داشتند و به دلایلی ماشینشان را فروخته بودند. به‌تازگی قصد داشتند دوباره خودرو بخرند که در سایت دیوار دو خودروی پرشیا با قیمت ٣١‌ میلیون تومان و ٣٤‌ میلیون تومان دیدم که از قیمت بازار پایین‌تر بود؛ برای همین با شماره تلفن‌ها تماس گرفتیم و با آنها قرار گذاشتیم و برای خرید اقدام کردیم؛ اما در هنگام تعویض پلاک و پس از مراحل انتقال متوجه شدیم که خودروها چپ‌کرده هستند که با تعمیرات به آن شکل در‌آمده‌اند. این مرد ادامه داد مدتی بعد به‌‌طور اتفاقی در دیوار بار دیگر خودرویی با همان عکس خودروهایی که خریده بودیم، دیدیم و آن‌موقع بود که حدس زدیم این افراد باندی هستند که خودرو‌های تصادفی را می‌خرند و با تعمیرات و بدون اعلام به خریدار با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی خودرو می‌فروشند و با ظاهر‌سازی نیز تظاهر می‌کنند که خودرو را پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروشند. برای همین به یکی از آن شماره‌ها زنگ زدیم و قصد داشتیم این فرد را با خود ببریم تا اصل ماجرا برایمان روشن شود و بتوانیم پولمان را پس بگیریم.

درحال‌حاضر بازپرس ایرد‌موسی با توجه به اظهارات متناقض دو طرف دستور تحقیقات درباره ادعای مرد جوان و سه برادر را صادر کرده است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بام RO ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    کارخوبی کردن دستگیرکردن نتیجه اگهی دادن همان دیگه واینکه گروگان گرفتن طرف