۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
استقلال مزد جسارت شفر را گرفت

کوروش تشت‌زر بازیکن پیشکسوت استقلال در یادداشتی برای خبرآنلاین از دربی هشتاد و ششم می‌نویسد.

استقلال و شفر مزد جسارتشان را گرفته و بدون تنش و وحشت از باخت، فوتبالی بازی کردند که تماشاگران استقلال در اوج لذت این بازی را تماشا کردند. این بازی برای هواداران استقلال از اهمیت بیشتری برخوردار بود چرا که اعتقاد دارند استقلال بهترین تیم چند هفته اخیر ایران است و لیاقت پیروزی و جبران باخت دور رفت را دارند.
برانکو در دیدار امروز مغرورانه عمل کرد و بازی ندادن و فشار تعویض هایش کار دست این تیم داد و نیمه اول را دو دستی به استقلال داد و این طبیعی است تیمی که در دربی گل می زند برای حفظ آن به لاک دفاعی می رود اما پرسپولیس مثل دوران اوجش نبود و بیشتر به بازی هوایی رو آورد؛ آنها می خواستند زود به گل تساوی برسند که این عجله تمرکز تاکتیکی را از آنها گرفته بود و سرزن های استقلال تمام توپ ها را زدند. به نظر می رسد که قرمزها در باد قهرمانی خوابیده اند ولی می خواستند با پیروزی در قبال آبی ها جشن با شکوهی بگیرند و همین تفکرات کار دستشان داد.
در دربی کوچکترین غفلت موجب پشیمانی است اگر فکر کنی که برنده ای یا بازنده ای. مربی آلمانی سختکوش استقلال می دانست که پیروزی در این دیدار چه معنایی دارد و چه آینده ای پیش رویش نمایان می شود و چون می خواست که ببرد برنده نشد و ذات فوتبال آلمانی امروز استقلال را پیروز نبرد حیثیتی کرد. تماشاگران استقلال که نمی خواستند پرسپولیسی ها جلویشان جشن قهرمانی بگیرند برای حمایت تیمشان سنگ تمام گذاشته تا برای یک هفته هم که شده جشن آنها را عقب بیاندازند. بازیکنان تیم شفر برعکس بقیه تیم ها شعاع حرکتی مشخصی ندارند و به دلیل دوندگی بالا فوتبال شناور بازی می کنند و به همین خاطر از زمانی که مرد آلمانی آمده مدافعان این تیم خوب گل می زنند. مربی استقلال راه های تهاجمی تیمش را در نیمه اول باز گذاشته بود و می خواست که در همان ابتدا کار را یکسره کند و می دانست که تیم های ایرانی حتی پرسپولیس با تاکتیک برای جبران گل خورده به فوتبال هوایی روی خواهند آورد و تمرین این تاکتیک دفاعی را هم انجام داده بود.
می توان کفت که انضباط فوتبال آلمانی بر سیستم اروپای شرقی چیره شد و یک جورهایی هم این دیدار دوئل شفر و برانکو برای جایگزینی کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی بود. نترسیدن و دنبال زیبایی های فوتبال دویدن و جنگیدن تحولی است که استقلال به آن نیاز داشت و این تحول اکنون در استقلال بیشتر از پرسپولیس به چشم می خورد. و به نظر می رسد که برانکو قدری در تیم پرسپولیس اشباع شده و پرسپولیس در چند هفته اخیر آن فوتبال پخته و ناب را ارائه نمی دهد.


41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =