انتقاد نامزد پست فرماندهی سایبری آمریکا از واکنش ضعیف به حملات سایبری روسیه و چین

ژنرال «پل ناکاسون»، نامزد ترامپ برای پست فرماندهی سایبری ایالات متحده معتقد است روسیه، چین و سایر کشورها انتظار واکنشی سخت از سوی آمریکا در قبال حملات سایبری که انجام می‌دهند؛ ندارند.

 

به گزارش خبرآنلاین، ژنرال 54 ساله در پاسخ به سوال سناتور جمهوری خواه، دن سولیوان، مبنی بر اینکه آمریکا کیسه بوکس خوبی برای حملات سایبری در جهان شده است، گفت: دشمنان ما پاسخ کوبنده ما برای تغییر رفتار خود را ندیده‌اند و آنها فکر نمی‌کنند با پاسخی مناسب از سوی ایالات متحده روبرو شوند و به همین خاطر به حملات خود با خیال راحت ادامه می‌دهند.{لینک}

وی در جلسه پرسش و پاسخ در مجلس سنا قبل از تایید رسمی سخن می‌گفت، و در جایی نشست که سَلَفِ پیشین وی، آدمیرال مایک راجرز نشست و اعتراض کرد که چرا ترامپ به وی اجازه اختلال در عملیات سایبری روسیه در انتخابات را نداده است.

آدمیرال بازنشسته نسبت به سیاست سایبری ترامپ انتقاد داشت.

ناکاسون که از اواخر 2016 فرمانده سایبری ارتش آمریکا شده، از اولین نیروهای «کیث الکساندر»، اولین فرمانده سایبری آمریکا از 2005 تا 2014 بوده است و انتظار می‌رود توسط سنا به سِمَتِ فرمانده سایبری ایالات متحده برگزیده شود.

وی به استراتژی پاسخ کوبنده به حملات سایبری برای تغییر رفتار بازیگرانی مانند روسیه، چین و ... عقیده دارد و اگر برگزیده شود، شاهد حملات تهاجمی گسترده از سوی آمریکا به کشورهای جهان خواهیم بود.

منابع اطلاعاتی آمریکا اخیرا در گزارشی نسبت به حملات سایبری و تلاش روسیه برای تغییر در نتیجه انتخابات میان دوره‌ای نوامبر 2018 هشدار دادند.

بحث مطرح شده دیگر، ضرورت جدایی آژانس امنیت ملی/ NSA و مرکز سایبری آمریکا بود که ناکاسون گفت این بحث فعلا ضرورتی ندارد.

از سال 2009 این دو مرکز در هم ترکیب شده اما اخیرا زمزمه‌هایی از جدایی این دو مرکز از یکدیگر به گوش رسید، اما مخالفان اصرار دارند که به دلیل رشد تهدیدات سایبری در جهان، جدا نشدن این دو از هم ضرورت دارد و باید با هم، همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

ناکاسون برنامه‌ای 90 روزه را تدوین کرده که در صورت برگزیده شدن به جیمز ماتیس وزیر دفاع و «دن کاتس» مدیر اداره اطلاعات ملی ارائه خواهد کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =