ایرنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه در سخنانی که روز شنبه انتشار یافت، گفت که آمریکا باید برای اثبات اتهام مداخله 13 شهروند روس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدارک ارایه کند.

ولادیمیر پوتین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی آمریکا که بخشی از آن در خبرگزاری ریانوواستی منتشر شد، افزود: آمریکا باید به جای ابراز نارضایتی در کنگره، مدارک رسمی برای اثبات جرم شهروندان روس ارایه دهد.

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی علیه 13 شهروند و سه گروه روس به اتهام دخالت در «فرآیندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده»، کیفرخواست صادر کرده است.

پوتین گفت: من در ابتدا باید ببینم این افراد چکار کرده اند، شواهد و مدارک ارایه کنید، اطلاعات بدهید.

وی خطاب به خبرنگار آمریکایی ادامه داد: با تمام احترامی که به شخص شما دارم و برای کنگره آمریکا قائل هستم، اما باید بگویم که در آمریکا باید افرادی که مدرک حقوق دارند، وجود داشته باشند و به نظر من 100 درصد چنین افرادی در آمریکا حضور دارند.

«میگن کلی» مجری شبکه ان بی سی در پاسخ به این گفته پوتین خاطرنشان کرد که وی دارای مدرک حقوق است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: افراد خوب تحصیل کرده باید این واقعیت را درک کنند که ما در روسیه نمی توانیم کسی را که قوانین کشورمان را نقض نکرده است، تحت پیگرد قضایی قرار دهیم.

وی ادامه داد: شما باید بدانید که برای درخواست رسمی از دادستان کل روسیه به چه مدارکی نیاز است و این درخواست باید از طریق مجراهای رسمی و نه رسانه ها و داد و فریاد در کنگره آمریکا، ارایه شود.

«رابرت مولر» بازرس ویژه آمریکا در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016، در کیفرخواست خود مدعی شد که یکی از گروه های روس فعال در فضای مجازی، در پوشش گروهی آمریکایی وارد عمل شده و با دراختیار گرفتن حساب هایی در شبکه های اجتماعی، بر موضوعات حساس سیاسی و اجتماعی تمرکز کرده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =