استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور همواره دارای فراز و فرودهایی بوده و دلایل آن نیز مشخص است، گفت: افزایش نرخ رشد جمعیت کشور، نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، اسداله درویش ‌امیری در شورای راهبردی جمعیت استان، با بیان اینکه در هر مرحله زمانی، کشور شاهد کاهش و یا افزایش نرخ جمعیت بوده است، اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه، نمی توان زمینه افزایش نرخ رشد جمعیت را فراهم کرد و باید برنامه ریزی عملیاتی در این راستا صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه های مورد نیاز برای افزایش نرخ جمعیت در کشور فراهم شود، افزود: باید زمینه توسعه اجتماعی، اقتصادی، رفاهی و خدماتی را برای جوانان فراهم کرد، چرا که جوانان و نسل امروز برای زندگی خود، محاسباتی دارند و مطابق با آن تصمیم می گیرند.
استاندار زنجان، تامین مسکن و ایجاد اشتغال را برای شکل گیری ازدواج و افزایش نرخ رشد جمعیت، موثر عنوان کرد و یادآور شد: باید مهم ترین زیرساخت های مورد نیاز برای تامین نیاز جوانان فراهم شود؛ چرا که به نظر می رسد امید به آینده و نگرانی نسبت به این موضوع در بین جوانان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه معمولا جوامع متمول، رشد جمعیت پایینی دارند، افزود: نرخ رشد جمعیت در اقشار متوسط و متوسط به پایین، بیشتر بوده و این گروه در شکل گیری جمعیت کشور، نقش بیشتر و فعال تری ایفا می کنند.
درویش امیری با بیان اینکه در استان زنجان، متوسط نرخ جمعیت روستایی 10 درصد بیشتر از میانگین کشور است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی استان از میانگین کشوری، پایین تر بوده و این موضوع باید در دستور بررسی مسئولان قرار گیرد.
استاندار زنجان به اهمیت و نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در خصوص ترویج فرهنگ باروری در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فرهنگ نادرست در برخی خانواده ها ایجاد شده که فرزند آوری را باعث به وجود آمدن مشکلات زندگی قلمداد می کنند که صدا و سیما باید این باور را ترویج کند که فرزند، یک نعمت بوده و فرزند صالح و خوب، یک ثروت و سرمایه انسانی مهم برای جامعه است.
درویش امیری با بیان اینکه در بخش هایی از جامعه با کاهش نرخ رشد جمعیت و در بخشی دیگر با بروز برخی مشکلات اجتماعی مواجه هستیم، تاکید کرد: باید نسبت به افزایش نرخ جمعیت و دارا بودن جمعیتی توانمند، موثر و کارآمد که موجب کاهش آسیب های اجتماعی و به وجود آمدن جامعه ای پویا می شود، برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد.
استاندار زنجان با تاکید بر ایجاد زمینه لازم برای افزایش نرخ رشد معقول جمعیت در کشور، افزود: در یک جامعه توحیدی با فرزندانی صالح و با محوریت خانواده، فرزندان صالحی تربیت می شود و کمترین مشکلات و چالش های اجتماعی و فرهنگی به وجود می آید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =