استاندار لرستان گفت: در استان تولید و دفع غیرمنطقی زباله داریم که باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در مراسم تجلیل از پاکبانان با بیان اینکه این جلسه بنام قشری از زحمت کشان جامعه تشکیل شده که بی ادعا و با همه توان محیط زیست را برای زندگی کردن ما مهیا کرده‌اند، اظهار داشت: این قشر عزیز شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی در ادامه افزود: این جلسه کار و بنیان خوبی گذاشته شده است که امیدواریم ادامه پیدا کند و در سال‌های بعد بتوانیم این مراسم را داشته باشیم.

استاندار لرستان از پیشنهاد نامگذاری 12اسفند تحت عنوان روز پاکبان استقبال کرد و بیان داشت: این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوب خواهد شد و به شورای فرهنگ عمومی کشور موضوع پیشنهاد داده می‌شود تا به نام این عزیزان نامگذاری شود.

خادمی با اشاره به اینکه کار این عزیزان در هر جایی ارزشمندی بوده اما در لرستان از چند جهت مهم‌تر است، تصریح کرد: از اصلی‌ترین محورهای توسعه لرستان تا حدودی حوزه گردشگری است و در آمایش سرزمینی به این نتیجه رسیده‌ایم که مهمترین و بالاترین وضعیت نسبی استان در توسعه، این حوزه است.

وی در ادامه افزود: باید این حوزه را فعال کرده و در آن سرمایه گذاری کنیم تا با ایجاد فرصت به همراه فرهنگ غنی میزبانی که داریم آمادگی داخلی را برای آمدن سرمایه‌گذاران و گردشگران ایجاد کنیم.

خادمی یکی از آمادگی‌های داخلی را داشتن محیطی زیبا و تمیز عنوان کرد و افزود: تمیزی زیبایی را که خدا داده به عهده ماست؛ انسان در فعالیت‌های اجتماعی تولید زباله و مواد زاید دارد اما رعایت کردن و کنترل حد آن از وظیفه ما محسوب می‌شود.

به گفته استاندار لرستان جداسازی زباله‌ها در مبدا و راحت‌تر حمل کردن و جابه جایی آنها از وظایف شهروندان است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات برای قدردانی از این عزیزان تولید کمتر زباله است تا زحمات این قشر را کمتر کنیم.

خادمی تصریح کرد: این کار با فرهنگ سازی در این رابطه محقق می‌شود؛ هرچند این عزیزان با تلاش، کار خود را با اخلاص انجام می‌دهند اما شهرهای لرستان جزو شهرهای پاکیزه کشور دسته‌بندی نشده است.

مدیر ارشد استان گفت: در ورودی و داخل شهرهای ما زباله‌های زیادی هست و در خیلی از مسیرهای گردشگری نخاله‌های ساختمانی وجود دارد؛ این بدین معنی است که ما تولید و دفع غیرمنطقی زباله داریم که باید آن را ساماندهی کنیم.

وی بیان داشت: قدردانی از این عزیزان خوب است و معتقدم یکی از روش‌های تقدیر از آنان تولید کمتر زباله و منطقی کردن جمع‌آوری و دفع آن است.

خادمی ادامه داد: لازم است سازمان‌های مردم نهاد، نویسندگان، رسانه‌ها و کسانی که در بین مردم نفوذ دارند به این موضوع ورود کنند؛ اگر بخواهیم در حوزه گردشگری کار کنیم باید شهرهای ما پاکیزه و تمیز باشند.


وی با بیان اینکه داشتن شهر پاکیزه و تمیز دو بخش دارد، افزود: یک بخش اصطلاحا تئوریک زباله است و از طرف مردم کنترل می‌شود و در بخش دیگر مدیریت پس از تولید زباله مطرح است که باید از طرف شهرداری، محیط زیست و سازمان‌های مربوطه کنترل شود و این عزیزان عهده‌دار بخش دوم هستند؛ اگر بخش اول خوب کنترل نشود قسمت دوم هرچه قدر هم تلاش کنند بدون نتیجه است.

استاندار لرستان به پاکبانان با اشاره به اینکه قدردان زحمات شما هستیم، گفت: از مشکلات شما مطلع هستیم و نارسایی در پرداخت حقوق را می‌دانیم؛ البته در خرم‌آباد تا حدودی مشکلات کمتر شده و تلاش می‌کنیم به طور کامل حل شوند.

خادمی افزود: مشکلات جدی مانند سختی کار و معیشتی، اما با غیرت لری و اهتمام و علاقه به شهر نمی‌گذارید آلوده شود و آن را تمیز و زیبا نگه داشته‌اید.

وی تاکید کرد: پیگیری مشکلات شما رسالت ویژه آحاد جامعه و مسئولان است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =