ایرنا نوشت: دومین قطار باری روسیه در سال جاری حامل ۳۳۰ تن تخته نراد، روز گذشته (شنبه) به بارانداز راه آهن شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان وارد شد.

یونس رنجکش فرماندار آستارا در حاشیه ورود این قطار بیان کرد: این قطار از روسیه تا ایران، چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده و ارزش بار آن، ۱۳۲ هزار دلار است.
وی اظهار داشت: بار قطار در بارانداز، تخلیه و با کامیون ها به مقاصد خود در ایران منتقل خواهد شد و بر اساس توافق اداره کل گمرک آستارا و شرکت راه آهن، ورود قطار از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز آستارا در استان گیلان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: به منظور توسعه حمل و نقل خط ریلی آستارا-آستارا، باید زیرساخت های بارانداز، هر چه سریع تر توسط دستگاه های متولی فراهم شود.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و امسال با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران فعال خواهد شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =