تذکر کتبی به دولت به خاطر مساله پارازیت ها در شیراز

«خبرجنوب» نوشت: از سال 95 بود که مساله انتشار امواج پارازیت ها در سطح شیراز همزمان با شیوع سردردها، نگرانی های زیادی را ایجاد کرد به نحوی که مردم بارها به دلیل بی توجهی مسئولین استان به این مهم، جلوی استانداری فارس تجمع کردند.

این که سرانجام امواج پارازیت دلیل بسیاری سردردها و بروز بیماری های مختلف در افراد می شود یا نه بارها و بارها از سوی مسئولین دستگاه های مرتبط در هاله ای از ابهام قرار گرفت. گروهی دلیل این سردردها و بیماری ها را بی ارتباط با امواج پارازیت ندانستند و گروهی نیز این موضوع را رد کردند، این در حالی بود که 4 نماینده شیراز از طرق مختلف از مسئولان دولتی خواستند که صحت و سقم وجود پارازیت در شیراز را بررسی کرده و کمیته حقیقت یاب در این باره تشکیل شود.
مساله به همین جا ختم نشد و همزمان معاون سیاسی استاندار فارس، رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی، رییس بخش فیزیک دانشگاه شیراز و مدیرکل مخابرات فارس ارسال پارازیت در شیراز و به خطر افتادن سلامتی مردم را تکذیب کردند اما طی این مدت این موضوع همچنان سوژه داغ رسانه ها و دغدغه مردم فارس به ویژه شیرازی ها است و آنها به دفعات نسبت به بی توجهی مسئولان استان فارس در مورد امواج پارازیت در مقابل استانداری تجمع کردند. در همین رابطه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» با بیان این که بحث خطرات ناشی از امواج پارازیت همچنان دغدغه مردم فارس به ویژه شهروندان شیراز است گفت: مردم طی تماسهای خود با نمایندگان فارس و شیراز و مراجعات حضوری و از طریق شبکه های مجازی از گسترش امواج پارازیت در فارس به ویژه شیراز اظهار نگرانی می کنند و خواستار رسیدگی به این موضوع از طریق نمایندگان خود هستند. علی اکبری با تاکید بر این که مسئولین استان فارس در خصوص نگرانی مردم در مورد امواج پارازیت باید احساس مسئولیت کرده و پاسخگو باشند، اظهارداشت: نباید سلامت و بهداشت مردم با وجود امواج پارازیت در سطح شیراز به خطر بیفتد. عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از تذکر کتبی خود به دولت در خصوص پیگیری موضوع امواج پارازیت در شیراز خبر داد و افزود: به عنوان نماینده مردم شیراز شخصاً از طریق هیات رییسه مجلس نسبت به پیگیری موضوع امواج پارازیت ها و مساله سلامت و بهداشت مردم در کلان شهر شیراز به دولت تذکر کتبی دادم و از مرکز پژوهش های مجلس خواستم که مساله پارازیت ها را به صورت تخصصی مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند و نتیجه را به نمایندگان اعلام کنند.
اکبری در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین شیوع سردردها در میان مردم شیراز با پدیده امواج پارازیت ها وجود دارد؟ گفت: تحقیق در مورد این مساله به مرکز پژوهش های مجلس سپرده شده است و به محض دریافت اطلاعاتی در این مورد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان شیراز نیز در گفت و گو با «خبرجنوب» در پاسخ به اقداماتی در مورد میزان امواج پارازیت و تاثیرگذاری آن بر سلامت مردم انجام شده گفت: موضوعات غیرعلمی نیازمند پیگیری نیست.

حیدر عالیشوندی با تاکید بر این که میزان امواج پارازیت در سطح شیراز مساله نگران کننده ای نیست اظهار داشت: میزان این امواج خارج از استانداردهای معمول نیست. وی بیان كرد نتیجه تحقیقات و ارزیابیها از سوی مخابرات، مرکز مطالعات مخابرات راه دور دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاکی از آن است که میزان این امواج خارج از استاندارد نیست و بر اساس مطالعات جامعی که در نقاط مختلف استان انجام شده موارد نگران کننده ای در این رابطه وجود ندارد.

عالیشوندی با اشاره به این که دستگاه های مرتبط با این حوزه به طور مستمر بر میزان این پارازیتها نظارت می کنند، گفت: این میزان امواج پارازیت در سطح شیراز به طور مستمر در حال ارزیابی است و مردم اطمینان داشته باشند که میزان آن با استانداردها مطابقت دارد. فرماندار شیراز با بیان این که امواج پارازیت تنها مربوط به دکل های مخابراتی نیست، بیان کرد: استفاده از وسایلی همچون مایکروویو، یخچال و تلفن همراه نیز سلامتی افراد را به خاطر داشتن امواج به خطر می اندازد اما هیچ کس متوجه این خطرات نیست و تنها به امواج پارازیت دکل های مخابراتی توجه می کنند که آن هم ثابت نشده و جنبه علمی ندارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =