ایسنا نوشت: پنتاگون از ابراز هرگونه واکنشی نسبت به گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از برنامه ریزی کاخ سفید برای آغاز حمله‌ای نظامی علیه دمشق به دنبال اتهام آن به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی خودداری کرد.

به گزارش سیریانیوز، آدرین رنکین گالوی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی روسیه اظهار داشت: معمولا ما درباره برنامه‌های نظامی آینده صحبت نمی‌کنیم.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی برای مجازات دمشق به دلیل حمله شیمیایی در غوطه شرقی با استفاده از گاز کلر است.

طبق گزارش واشنگتن پست،‌ ترامپ هفته گذشته گزینه‌های پیشنهادی درباره سوریه را با مسؤولان عالی‌رتبه کاخ سفید از جمله جان کلی و هربرت مک‌مستر، مشاور امور امنیت ملی آمریکا و جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور بررسی کرد.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون پیشتر اخبار منتشر شده مبنی بر حضور ماتیس در این نشست را تکذیب کرده و گفته بود: هیچ‌گونه مذاکراتی در این خصوص انجام نشد.

یک مسؤول آمریکایی عالی‌رتبه در کاخ سفید نیز اظهار داشت: ماتیس به شدت مخالف گزینه نظامی در سوریه بود اما مک‌مستر از این گزینه حمایت کرد.

این مسؤول آمریکایی افزود: ترامپ پیشنهادات مطرح شده را تایید نکرده و شرکت کنندگان در این نشست تنها به بررسی تحولات اوضاع در سوریه بسنده کردند.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله با گاز کلر به غوطه شرقی، آمریکا پیشتر از شورای امنیت خواسته بود کمیته‌ای جدید برای آغاز تحقیقات درباره حمله شیمیایی در سوریه تشکیل دهد.

مسکو و دمشق هشدار دادند دولت آنکارا پرونده شیمیایی سوریه را بهانه‌ای برای آغاز عملیات نظامی علیه دولت سوریه قرار داده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =