البرز میزبان رقابت های بین المللی جام فجر و مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیا

استاندارالبرز با اعلام اینکه البرز، نیمه دوم اردیبهشت، میزبان رقابت های بین المللی جام فجر و هشتمین مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیایی است؛ گفت: استان آمادگی کامل برای میزبانی این دور از رقابت ها را دارد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز؛«دکتر محمدعلی نجفی» عصر شنبه در جلسه شورای ورزش استان البرز که با حضور « سید محمد پولاگر رییس فدراسیون تکواندو کشور »، «امیرغفرانی» مدیرکل ورزش و جوانان در محل استانداری برگزار شد؛ گفت: علی رغم اینکه سایر استانها نیز علاقمند به میزبانی رقابت های لیگ بین المللی تکواندو بودند؛ اما از آنجایی که البرز طی سالهای اخیر در این رشته ورزشی صاحب نام بوده اند حق این استان بوده است که میزبان برگزاری این دور از رقابت ها باشد.
***ایجاد نشاط اجتماعی با شعار محقق نمی شود، جوانان را باید به میدان آورد
وی با بیان اینکه نیمه دوم اردیبهشت ۹۷ فرصت خوبی است که شاهد برگزاری این مسابقات هستیم؛ افزود: امیدآفرینی در جوانان و نشاط اجتماعی و فرهنگی با شعار ممکن نیست و خیلی از مسائل باید در این زمینه حل شود؛این فصل، فصلی نشاط انگیز است و می تواند بارقه امید را در دل جوانان تقویت کند.
***لزوم پیش بینی کمیته های برگزاری مسابقات لیگ بین المللی
استاندار البرز در ادامه با تاکید بر فعال شدن کمیته ها برای میزبانی البرز در این دور از رقابت های آسیایی گفت: برای آغاز بیست و نهمین رقابت های بین المللی جام فجر و هشتمین مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیایی، کمیته های لازم در بخش های خدماتی، امدادی، تبلیغاتی، اسکان، امنیتی و... پیش بینی شود و در سطح بین المللی شاهد میزبانی این دور از رقابت ها باشیم.
***بسترهای میزبانی از گردشگران خارجی پیش بینی شود
وی همچنین بر لزوم تبلیغات مناسب اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور میهمانان از کشورهای مختلف اداره کل میراث فرهنگی نیز زیرساخت های مناسب را پیش بینی کند.
دکتر نجفی اضافه کرد: استان البرز آمادگی لازم را دارد و باید بهترین میزبانی ها را رقم بزند.
استاندار البرزبا تاکید بر ابلاغ تکالیف لازم به دستگاه ها در میزبانی این دور از مسابقات گفت: این رقابت ها فرصتی برای استان است که ظرفیت های خود را بروز و ظهور دوباره دهد؛ چرا که هنوز خیلی ها نمی دانند که چه اقداماتی در این زمینه انجام می شود.
وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز فرصت حضور جوانان و آشنایی جوانان با این رشته های ورزشی غنیمت بشمارد.
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه تکواندو یک رشته ورزشی رزمی و مقاومتی است؛ افزود: با توجه به شرایط خاص این رشته ورزشی می توان اذغان داشت که با ترویج این رشته ،علاقمندان که همان جوانان هستند از بنیه قوی برخوردار خواهند شد.
***تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک بین فدراسیون تکواندو کشور و ورزش و جوانان البرز
در پایان این جلسه،تفاهم نامه رسمی برای آغاز همکاری های مشترک در برگزاری بیست و نهمین دوره از مسابقات جام بین المللی لیگ فجر در رشته تکواندو و هشتمین مسابقات تکواندو جام باشگاه های آسیایی، بین اداره کل ورزش و جوانان البرز و هیات تکواندو کشور تبادل شد.
***البرز مهد تکواندو کشور است
« سید محمد پولاگر رییس فدراسیون تکواندو» در بخشی از این شورا در خصوص میزبانی البرز این مراسم گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر و قدیمی ترین تورنومنت آسیا است بهار سال ۹۷ در استان البرز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این دور از مسابقات دارای گرید WIF است؛ افزود: به موازات برگزاری این مسابقات بین المللی؛ مسابقات جام باشگاه های آسیا نیز به فاصله یک روز برگزار می شود و همه استانداردهای جهانی در مسابقات باید رعایت شود.
پولادگر همچنین با بیان اینکه دورقبل این مسابقات با حضور ۱۱ کشور اروپایی و آسیایی در ساری برگزار شده بود؛ ادامه داد: این مسابقات در رنکینگ سیستم مسابقات جهانی قرار دارد و برگزیدگان؛ برخوردار از سهمیه المپیک خواهند بود.
رییس فدراسیون تکواندو کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های ورزشی استان در رشته تکواندو خاطرنشان کرد: کیمیا علیزاده تاریخی ترین مدال کشور را بعنوان تنها بانوی ایرانی از البرز دریافت کرد و باید اذعان داشت که این استان استانی تکواندو خیز است چرا که طی ۴ سال اخیر نیز بعنوان استانی برتر در این رشته ورزشی در عرصه بین المللی و جهانی شناخته شده وصاحب نام است.
***البرز بهار ۹۷ میزبان مسابقات لیگ بین المللی تکواندوی آسیایی
امیرغفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه لیگ باشگاه های آسیا در رشته تکواندو، بهار ۹۷ در البرز برگزار می شود؛گفت: این یکی از بزرگترین و قوی ترین مسابقات تکواندو است و دراین لیگ باشگاهی ورزشکارانی از کشورهای صاحب نام حضور دارند و باعث افتخارایران و استان البرز است که میزبانی آن را عهده دار است.
***حضور میهمانان کشورهای اروپایی و آسیایی ظرفیتی برای رونق گردشگری و ارزآوری است
وی با اشاره به اینکه این رقابت ها و حضور میهمانانی از کشورهای اروپایی و آسیایی؛ ارتباط مستقیمی نیز با توسعه ظرفیت های گردشگری دارد و ارز آوری برای استان به همراه خواهد داشت.
***البرز برترین هیات تکواندو کشور در ۴ سال معرفی شده است
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: استان البرز بعنوان برترین هیات تکواندو کشور طی چهارسال اخیر نشان داده است که در تمام رده های سنی پتانسیل خوبی دارد و به ویژه در المپیک ریو نیز مقام های قابل توجهی را کسب کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این دور از رقابت ها با توجه به حضور ورزشکارانی از خارج کشور به لزوم رعایت شئوعات اسلامی ایران نیز توجه شده است؛ گفت: دو سالن مجزا ویژه بانوان و آقایان در این رقابت ها پیش بینی شده است.
غفرانی در ادامه خواستار ایجاد زیرساخت های مناسب جهت پخش مستقیم رقابت های لیگ بین المللی آسیایی از شبکه های استانی و سراسری و پوشش مناسب خبری این رویداد ورزشی شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =