موزیکال «همیلتون»‌ پیشتاز جوایز لارنس اولیویه

تئاتر موزیکال «همیلتون» برای دریافت جایزه معتبر لارنس اولیویه در ۱۳ مورد نامزد جایزه شد و رکورد تئاتر «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» را شکست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش موزیکال «همیلتون» که هم اکنون در لندن روی صحنه می‌رود با ۱۳ مورد نامزد شدن برای جایزه اولیویه پیشتاز این رقابت شده است. پیش از این نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» در سال ۲۰۱۷ برای دریافت جایزه اولیویه در ۱۱ مورد نامزد جایزه شده بود.

دو مورد از نامزدی‌های نمایش «همیلتون» در رشته بهترین بازیگر مرد در نمایشی موزیکال رقم خورد. گیلز تررا و جمال وستمن هر دو برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.

انجمن تئاتر لندن هر سال با اهدای جایزه اولیویه از برترین‌های تئاتر لندن تقدیر می‌کند. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز تئاتری و معادل جایزه تونی در آمریکا است که نام لارنس اولیویه بازیگر سرشناس انگلیسی را بر خود دارد.

دیگر نمایشی که شانس زیادی برای بردن جوایز اولیویه دارد، «کرجی بان» (The Ferryman) است که در ۸ مورد نامزد دریافت جایزه شده است.

مراسم اهدای جوایز اولیویه هشتم آوریل با اجرای کاترین تیت در رویال آلبرت هال شهر لندن برگزار می‌شود.

نمایش موزیکال «همیلتون» با استفاده از موسیقی هیپ‌-هاپ داستان یکی از بنیان‌گذاران آمریکا به نام الکساندر همیلتون را روایت می‌کند. در اجرای لندن این نمایش جمال وستمن نقش الکساندر همیلتون را بازی می‌کند.

این نمایش نخستین بار در شهر نیویورک روی صحنه رفت و پس از موفقیت‌های فراوان پا صحنه تئاتر در لندن گذاشت. این نمایش در سه رشته دو نامزد جایزه دارد و به این ترتیب در نهایت تنها می‌توان ۱۰ جایزه برای این نمایش متصور شد.

پس از اعلام نامزدهای جایزه اولیویه لیل مانوئل میراندا خالق نمایش موزیکال «همیلتون»‌ در توییتر از عوامل نمایش در لندن تشکر کرد.

در شاخه نمایش‌های موزیکال رقیب اصلی «همیلتون» نمایش «Follies» است که با ۱۰ مورد نامزد شانس زیادی برای جایزه گرفتن دارد.

ایملدا استانتون برای بازی در این نمایش نامزد دریافت بهترین بازیگر زن در نمایشی موزیکال شده است. استانتون که پیش از این ۴ بار برنده جایزه الیور شده، در شاخه بهترین بازیگر زن برای بازی در «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد؟» نیز نامزد جایزه شده است.

نام‌های سرشناس دنیای بازیگری هالیوود نیز در میان نامزدهای جایزه اولیویه به چشم می‌‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان به برایان کرنستون و اندرو گارفیلد اشاره کرد. این دو بازیگر به ترتیب برای بازی در نمایش‌های «شبکه» و «فرشتگان در آمریکا» نامزد جایزه شدند.

جامعه تئاتری لندن از سال ۱۹۷۶ جایزه اولیویه را پایه گذاشت که عنوان معتبرترین جایزه تئاتری این کشور را یدک می‌کشد.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۶ مارس

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =