استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازهای آموزشی و توسعه ای استان در بخش های مختلف نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،اقبال عباسی در نشست با کاظم قلم چی بنیانگذار بنیاد قلم چی و تعدادی از خیران مدرسه ساز و فعالان و مدیران فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود:به همین منظور باید استفاده از توان بالای بخش خصوصی جزو برنامه های اولویت دار مسئولان اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی باشد.

عباسی تصریح کرد: جذب کمک های خیران و بهره مندی از توان آنان در احداث پروژه های خیرساز یکی از مهمترین راه های تسریع در روند محرومیت زدایی بخش آموزش کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک یکهزار و 850 فضای آموزشی در این استان وجود دارد.

بیژن حیدری اضافه کرد: به دلیل پراکندگی جمعیت دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در سطح شهرستان های 9 گانه این استان تامین فضاهای آموزشی بسیار پرهزینه است.

وی بیان داشت: 65 درصد جمعیت دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در 35 درصد فضاهای آموزشی مستقر است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با استقرار پایه دوازدهم این استان با کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مواجه خواهد شد.

بهروز امیدی اظهار کرد: به همین منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

بنیانگذار بنیاد قلم چی نیز گفت: این مؤسسه تاکنون 165 مدرسه و کتابخانه خیرساز در کشور احداث کرده است.

کاظم قلم چی بیان کرد: هم اینک 56 مدرسه خیرساز در کشور از سوی بنیاد قلم چی در حال احداث است.

قلم چی عنوان کرد: پس از هماهنگی های بیشتر بین مسئولان بنیادقلم چی و مدیران کل مرتبط با مدرسه سازی در چهارمحال و بختیاری، اجرای تعداد قابل توجهی پروژه مدرسه سازی خیری در این استان از سوی این مؤسسه آغاز خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =