ساعت سه نصفه شب است، شما از بیداد گرسنگی معده بیدار شده‌اید؛ شاید هم بر حسب عادت چشمانتان را خواب را پس زده. بلند می‌شوید و مستقیم راه آشپزخانه را پیش می‌گیرید. مقابل یخچال می‌ایستید،‌ در را باز می‌کنید؛ بستنی، کیک،‌ شکلات و شاید هم آبمیوه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آنچه که باید بدانید این است: وعده خوراکی نیمه شب مشکلاتی برای شما ایجاد می‌کند که چیزی فراتر از اضافه وزن صرف محسوب می‌شود.

حتی اگر سراغ انواع خوراکی‌های سالم هم بروید همچنان وعده غذایی نصفه شبی نمی‌تواند حرکت درستی باشد. بدن شما برنامه‌ای دارد که به عنوان "ریتم شبانه روزی" مشهور است. در واقع این ریتم ساعت داخلی بدن است. همه ما این ساعت داخلی را داریم. و خب نکته مهمتر این است که ساعت بدن از شما می‌خواهد در مقطع زمانی 3 صبح خواب باشید نه در مقابل یخچال!

اگر شما در ساعات طبیعی بیداری چیزی بخورید، بدن خیلی سریعتر غذا، چربی، لیپیدها و کلسترولی را که به وسیله کبد، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های بدن جذب می‌شوند، می‌سوزاند.

اما بگذارید درباره خوردن‌های حول و حوش ساعت 3 نیمه شب بگوییم؛ در زمانی که قرار است خواب باشید،‌ از رختخواب بیرون می‌آیید. کیک یا بستنی؟ یکی را انتخاب کرده و می‌خورید! آنچه که اتفاق می‌افتد این است که چربی‌ها در زمان طولانی‌تری از آنچه که باید در خون شما باقی می‌مانند. و این دقیقا همان مسئله‌ایست که برای قلب، کلیه‌ها و دیگر اندام شما اصلا خوب نیست.

منبع: health.clevelandclinic

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =