داستان پیشنهاد خرید کوآلکوم آمریکا توسط برادکام سنگاپوری وارد مرحله پیچیده اتهام زنی شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پیش کمیته خزانه‌داری آمریکا در بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور/ CFIUS درباره پیشنهاد خرید تراشه ساز کوآلکوم توسط برادکام واردعمل شد.{لینک}

این کمیته می‌تواند زمانی ورود کند که حتی دو طرف به توافق نرسیده باشند و حالا کمیته مذکور نگرانی‌های خود را درباره این معامله و طرح‌های برادکام برای کاهش هزینه‌ها در بخش تحقیق و توسعه مطرح کرده است.

دفتر مرکزی برادکام در سنگاپور واقع شده و این کمپانی تراشه‌ساز تلاش می‌کند تا دفتر اصلی خود را به Dealaware منتقل کند. قانون‌گذاران آمریکایی نگران هستند اگر کوالکوم فروخته شود، ایالات متحده مجبور خواهد شد تا در توسعه 5G دست به دامن آسیایی‌ها شود.

کمیته CFIUS نقش دستیار ویژه را برای رئیس جمهور آمریکا بازی می‌کند و در نهایت می‌تواند جلوی معامله را بگیرد.

اما اتفاقی که امروز افتاد موضوع را وارد فاز تازه انتقام جویی قبل از معامله می‌کند. برادکام با انتشار اسنادی نشان داد کوآلکوم وابسته به چینی‌ها بوده و حتی با هوآوی و حکومت آمریکا نیز همکاری می‌کند.

موضوع هوآوی و دخالت چینی‌ها در زیرساخت‌های مخابراتی-ارتباطاتی آمریکا، موضوعی نیست که دولت ترامپ بتواند به سادگی از آن عبور کند و حالا که آمریکایی‌ها کمپانی‌های چینی را از کشور خود رانده‌اند، خبر همکاری کوآلکوم آمریکایی با هوآوی چین می‌تواند سردرد تازه‌ای برای ترامپ باشد چرا که آمریکایی‌ها می‌گویند محصولات هوآوی یک نسخه از دیتای کاربر را به چین مخابره می‌کند.

خبری که امروز برادکام رو کرد نسخه‌ای از روزنامه نیویورک تایمز به صورت اینفوگرافیک است که در آن به نقل از کریستیانو آمون مدیر ارشد و همچنین به نقل از مسوول رسانه‌ای کوآلکوم آمده است که طراح اصلی پردازنده اسنپ دراگونِ کوآلکوم، با حکومت چین کار می‌کند و تجریه کاری طولانی با چین دارد.

برادکام آخرین پیشنهاد خرید را با رقم 117 میلیارد دلار مطرح کرد و از سوی دیگر در تلاش است تا کرسی‌های هیئت مدیره کوآلکوم را از آنِ خود کند که حالا جلسه هیئت مدیره به درخواست CFIUS سی روز به تاخیر افتاده است و قرار است 4 آوریل معلوم شود آیا برادکام به عنوان سهامدار فعلی در کوآلکوم می‌تواند کرسی‌های بیشتری کسب کرده و تکلیف خرید کوآلکوم را یک سره کند یا نه؟

سند رو شده توسط برادکام علیه کوآلکوم / عکس زیر

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =