۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
کاهش نرخ حوادث در هواپیمایی تجاری

گزارش‌های رسمی دولت، از کاهش نرخ حوادث در هواپیمایی تجاری حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی از نتایح حاصل از اقدامات ایمنی سازمان هواپیمایی کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر با انجام مميزي ايكائو از ايران، رتبه ایران با تطابق بیش از 90 درصد با استانداردها و مقررات ایکائو در بین 192 کشور عضو پیمان شیکاگو در جایگاه بیستم قرار گرفته است.

همچنین وضعيت بازرسی های هواپيما در رمپ تیم SAFA در فرودگاه‌هاي خارج كشور از شركت‌های ايرانی که متعاقبت آن شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان در لیست تحریم فنی اتحادیه اروپا قرار گرفتند، سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به اجرای يك برنامه نظارت عاليه در اين مورد کرد و با تمهيدات لازم، موفق به خروج اين شركت‌ها از محدوديت پروازی در فرودگاه‌های تحت نظارت اين برنامه شد.

از سوی دیگر، نرخ یافته‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در بازرسی‌های SAFA از حدود سه سال پیش کاهش یافته است، به طوری که برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که در سه سال گذشته دارای نرخ بیشتر از 15 بوده‌اند، در حال حاضر دارای نرخ کمتر از 1 هستند.

گزارش وزارت راه و شهرسازی همچنین از كاهش نرخ حوادث در هواپيمايی تجاری حکایت دارد. بنا به این گزارش، در حالی كه پروازهای هواپيماهای تجاری كشور داراي رشدی در حدود 5 هزار پرواز در سال بوده است، متعاقب اين موضوع تعداد حوادث نيز در اين حوزه دارای رشد بوده كه اين امری طبيعی و ناشی از افزايش فعاليت‌های پروازی است.

نكته حایز اهميت اين است كه نرخ حوادث در هواپيماهای تجاري كه عبارت است از نسبت تعداد رويدادها به فعاليت پروازی انجام شده، از روندی كاهشی برخوردار است. اين به معنای حفظ و يا ارتقای ايمنی در شرايط موجود همراه با توسعه كمی حمل‌ونقل است. در كنار اين نكته، قدم بعدی در افزايش ايمنی كاهش هرچه بيشتر تعداد اين حوادث با هدف كاهش سوانح هوايی كه معمولا منجر به صدمات جانی می شود است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =